لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۱

یک جنرال امریکایی بر تحرکات ایران در خلیج فارس انتقاد کرد


قوماندان قوای امریکا در شرق میانه اظهار می‎دارد که ایران اعمال تحریک‌آمیز را در خلیج فارس انجام می‎دهد و خطر آن وجود دارد که در بعضی حالات این تحرکات از کنترول خارج شوند.

جنرال امریکایی به حرکت کشتی‎های گزمۀ ایرانی در خلیج فارس که به کشتی‎های امریکایی بسیار نزدیک می‎شوند اشاره نموده می‎گوید با این اقدامات رژیم ایران بازی خطرناکی را پیش گرفته‎است.

این جنرال ارشد قوای امریکا روز سه شنبه حرکت کشتی‎های گزمه ایران در نزدیکی کشتی‎های امریکایی در خلیج فارس را با شدت تحت تنقید قرار داد.

در یکی از چنین مانورهای کشتی‎های گزمۀ ایرانی یک کشتی قوای بحری امریکا مجبور شد فیر هوای کند تا به آن هشدار بدهد.

جنرال جوزف ووتل قوماندان قوای مرکز امریکا به خبرنگاران در وزارت دفاع این کشور گفت این وقایع که در آن واحدهای بحری قوای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش دارند قابل نگرانی می‎باشد و می‎تواند وضیعت را خطرناک بسازد.

ووتل: اعمال آن‎ها تحریک آمیز و خطرناک است و می‎تواند حالتی را ایجاد کند که قبل از کنترول آن چیزهای واقع شود.
ووتل: اعمال آن‎ها تحریک آمیز و خطرناک است و می‎تواند حالتی را ایجاد کند که قبل از کنترول آن چیزهای واقع شود.

جنرال ووتل گفت:

"چیزی که ما در این‎جا می‎بینیم ایران مسئولانه عمل نمی‎کند. اعمال آن‎ها تحریک‌آمیز و خطرناک است و می‎تواند حالتی را ایجاد کند که قبل از کنترول آن چیزهای واقع شود."

ایالات متحده در خلیج فارس قوای بحری دارد که در اواخر پیهم با کشتی‎های گزمۀ ایران مقابل می‎شود و در یک حادثه کشتی‎های ایران تا کمتر از ۲۰۰ متری یک کشتی قوای بحری امریکا نزدیک شده و کشتی دیگر امریکایی که در منطقه بود فیر هوایی کرد.

کشتی امریکایی توسط مخابره چندین بار به این کشتی ایرانی هشدار داد ولی به این هشدارها توجه نشد و کشتی امریکایی گلوله‎های رسام را فیر کرد.

جنرال جوزف می‎گوید رژیم ایران با این عمل می‎خواهد بی‌ثباتی را در منطقه دامن بزند.

ووتل: این رژیم ایران و خواسته آن می‎باشد تا چنین اعمال را ادامه بدهد.
ووتل: این رژیم ایران و خواسته آن می‎باشد تا چنین اعمال را ادامه بدهد.

وی افزود:

"به نظر من مردم ایران در این کار دخیل نیستند. این رژیم ایران و خواسته آن می‎باشد تا چنین اعمال را ادامه بدهد و یک کوششی برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‎باشد."

جنرال ووتل از روش قوای امریکا در برابر این تحریکات ایران ستایش نموده و گفت که قوای امریکا بسیار مسئولانه و بطور مسلکی عکس‌العمل نشان داد.

او همچنان گفت که قوای بحری متعارف ایران در این گونه تحریکات دست ندارد ولی بخش بحری سپاه پاسداران مسئول تمام اعمال تحریک می‎باشد و غیر مسلکی و غیر مسئولانه عمل می‎کند.

XS
SM
MD
LG