لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۸

واسع: گذرگاه چمن ــ سپین بولدک فردا باز می‌شود


راه چمن ــ سپین بولدک که از چند روز به این‌سو از سوی پاکستان مسدود شده‌بود، قرار است فردا باز شود.

مقامات قوای ملیشه پاکستان خبر دادند که در مذاکرات اخیر بین مقامات افغان و پاکستان پیشرفت حاصل شده و حکومت افغانستان آتش زدن بیرق پاکستان را در این منطقه محکوم کرده و توافق نموده‎اند که هر ماه در این گذرگاه ملاقات کنند.

خان واسع سخنگوی قوای ملیشه پاکستان در کویته در یک اعلامیۀ که به رسانه‎ها فرستاده گفته‎است در ملاقات اخیر بین مقامات افغان و پاکستانی مقامات افغان آتش زدن بیرق پاکستان را محکوم کردند.

واسع: بعد از این ملاقات به قوای ملیشه دستور داده شد که سر از اول سپتمبر یعنی روز پنج‎شنبه گذرگاه چمن ــ سپین بولدک باز شود.
واسع: بعد از این ملاقات به قوای ملیشه دستور داده شد که سر از اول سپتمبر یعنی روز پنج‎شنبه گذرگاه چمن ــ سپین بولدک باز شود.

به گفته سخنگوی قوای ملیشه پاکستان بعد از این ملاقات به قوای ملیشه دستور داده‌شد که سر از اول سپتمبر یعنی روز پنج‎شنبه گذرگاه چمن ــ سپین بولدک باز شود.

در اعلامیه آمده‎است که سر از روز پنج‎شنبه دروازه دوستی بروی عبور و مرور مردم و تمام لاری‎ها و دیگر موترها باز خواهد شد.

دروازۀ سپین بولدک - چمن روز ۱۸ اگست بعد از آن توسط قوای ملیشه سرحدی پاکستان بسته شد که ده‎ها تن در ولسوالی سپین بولدک جمع شده و به تظاهرات ضد نریندرا مودی صدراعظم هند توسط پاکستانی‎ها عکس‌العمل نشان داده، شعارهای ضد پاکستان را سر دادند و بیرق پاکستان را آتش زدند.

بسته بودن گذرگاه چمن در چهارده روز سبب شد که صدها لاری حامل کانتینرهای انتقال وسایل به قوای بین‌المللی در افغانستان نیز متوقف شوند و همچنان افراد قومی که در دو طرف خط گشت و گذار می‎کنند، از دید و بازدید محروم گردند.

یک تعداد این افراد افغانانی می‎باشند که بیماران خود را برای معالجه به شفاخانه‎های کویته می‎برند.

بسته شدن گذرگاه چمن ــ بولدک به تجار افغان‎هم میلیون‎ها افغانی خساره وارد کرده‎است.
بسته شدن گذرگاه چمن ــ بولدک به تجار افغان‎هم میلیون‎ها افغانی خساره وارد کرده‎است.

بسته شدن گذرگاه چمن ــ سپین بولدک به تجار افغان‎ هم میلیون‎ها افغانی خساره وارد کرده‎است.

تجار ولایت کندهار و اطراف آن می‎گویند که بسته شدن این دروازه سبب متوقف شدن ده‎ها لاری حامل انگور و خربوزه شده که این میوه‎ها پوسیده و حاصلات میوۀ آن‎ها در سال جاری از بین رفته‎است.

در اعلامیه قوای ملیشه پاکستان همچنان آمده‎است که مقامات افغان و پاکستان موافقه کرده‎اند که هر ماه در دروازه چمن ــ سپین بولدک ملاقات می‎کنند.

XS
SM
MD
LG