لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۹

هشدار جدید ترمپ به مهاجرینی‌که می‌خواهند به امریکا بروند


دونالد ترمپ نامزد جمهوری‎خواه برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، هشدار جدید و جدی علیه مهاجرت به امریکا را داده و بعد از دیدارش از مکسیکو گفته‎است، کسانی‎که به طور غیر قانونی وارد ایالات متحده می‎شوند، هیچ گاه صاحب سند قانونی در امریکا نخواهند شد.

این تازه ترین اظهارات ترمپ در مورد پلان منع ورود مهاجرین به امریکا، بعد از آن است که وی دیروز با اینریکی پینا نییتو رئیس جمهور مکسیکو ملاقات کرد.

دونالد ترمپ ناوقت دیروز بعد از برگشت از مکسیکو در شهر فینکس به جمعی از مردم گفت:

"ما حلقه عفو و مهاجرت غیر قانونی را خواهیم شکست."

ما حلقه عفو و مهاجرت غیر قانونی را خواهیم شکست. این حلقه را خواهیم شکست. دیگر عفو وجود نخواهد داشت.

پیغام ما به جهان این خواهد بود که شما نمی‎توانید با داخل شدن غیر قانونی به امریکا اجازه اقامت و تابعیت بگیرید. آن روزها دیگر تمام شده‎است.

مهاجرت یکی از مسایلی است که ترمپ در مقابله اش در برابر نامزد دموکرات هیلیری کلنتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در هشتم ماه نومبر استفاده کرده‎است. وی یک پلان ده فقره یی را برای ختم ورود غیر قانونی به امریکا و رفتار اذیت آمیز مهاجرین غیر قانونی در امریکا ارایه کرده‎است.

پلان این میلیاردر امریکایی شامل اخراج مهاجرین با گذشته جرمی، لغو تمام دساتیر اجرایی رئیس جمهور اوباما در مورد حفظ میلیون‎ها مهاجر فاقد اسناد می‎باشد.
پلان این میلیاردر امریکایی شامل اخراج مهاجرین با گذشته جرمی، لغو تمام دساتیر اجرایی رئیس جمهور اوباما در مورد حفظ میلیون‎ها مهاجر فاقد اسناد می‎باشد.

بیانات تند دیروز ترمپ چند ساعت بعد از آن ایراد شد که وی در مکسیکو با رئیس جمهور آن‎کشور اینریکی پینا نییتو دیدار نموده تاکید کرد اگر رئیس جمهور امریکا شود دیواری را بین ایالات متحده و مکسیکو ایجاد خواهد کرد.

پلان این میلیاردر امریکایی شامل اخراج مهاجرین با گذشته جرمی، لغو تمام دساتیر اجرایی رئیس جمهور اوباما درمورد حفظ میلیون‎ها مهاجر فاقد اسناد و توقف تمویل فدرال به شهرهای که تبعیض علیه مهاجرین فاقد اسناد در آن منع است، می‎باشد.

رقیب ترمپ هیلیری کلنتن نامزد حزب دموکرات حمایت اشرا از پروسه دادن اقامت و تابعیت امریکا به مهاجرین فاقد اسناد ابراز داشته است. کمپاین خانم کلنتن رفتار و بیانات ترمپ را بخشی از کمپاین نفرت خوانده‎است.

کلنتون: زمانی‎که می‎گوییم امریکا استثنایی است به این معنا نیست که مردم کشورهای دیگر در اینجا مثل ما احساس افتخار عمیق ملی نمی‎کنند.
کلنتون: زمانی‎که می‎گوییم امریکا استثنایی است به این معنا نیست که مردم کشورهای دیگر در اینجا مثل ما احساس افتخار عمیق ملی نمی‎کنند.

خانم کلنتن دیروز در ایالت اوهایو گفت:

"مخالف من دونالد ترمپ یک چیز را نفهمیده‎است. زمانی‎که می‎گوییم امریکا استثنایی است به این معنا نیست که مردم کشورهای دیگر در اینجا مثل ما احساس افتخار عمیق ملی نمی‎کنند. این به این معنا است که ما توانایی خاص و بینظیر امریکا را درک می‎کنیم که قوه است برای صلح و پیشرفت، قهرمانیست برای آزادی و فرصت."

در یک اعلامیه کمپاین خانم کلنتن آمده‎است که "ترمپ در یکی یاز سیاه ترین سخنرانی هایش تابه حال، لفاظی بر ضد مهاجرین را دوچند ساخته و تلاش کرده‎است با سوء استفاده مردم علیه همدیگر بین جوامع مختلف در امریکا تفرقه ایجاد کند و مهاجرین را بد جلوه دهد."

گفته می‎شود ترمپ در این مورد که آیا پالیسی‎های قبلا " اعلان شده اش را مخصوصا" پلان اخراج یازده میلیون مهاجر فاقد اسناد را که در امریکا به طور مخفی به سر می‎برند، غور می‎کند.

سفر پرتنش دیروز ترمپ به مکسیکو فقط ۶۹ روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا صورت گرفت. در حالی‎که ترمپ تاکید داشت مکسیکو برای احداث دیوار بین امریکا و مکسیکو پول بپردازد ترمپ گفت، وی و رئیس جمهور پینا نییتو روی این صحبت نکردند که کی این پروژه را تمویل کند.

ترمپ: ما دیواری بزرگی را در سرحد جنوبی اعمار خواهیم کرد و مکسیکو پول آن‎را خواهد پرداخت.
ترمپ: ما دیواری بزرگی را در سرحد جنوبی اعمار خواهیم کرد و مکسیکو پول آن‎را خواهد پرداخت.

وی در فینکس روی ایجاد همین دیوار تاکید نموده گفت:

"ما دیواری بزرگی را در سرحد جنوبی اعمار خواهیم کرد و مکسیکو پول آن‎را خواهد پرداخت. در روز اول به احداث یک دیوار غیر گذشتنی، فزیکی، بلند، قوی و مقبول در سرحد جنوبی آغاز خواهیم کرد."

ولی رئیس جمهور مکسیکو اینریکی پینا نییتو در یک پیغام تویتر گفته‎است، در ملاقات با ترمپ به وی گفت مکسیکو برای احداث چنین دیوار پول نخواهد داد.

قابل ذکر است که رئیس جمهور مکسیکو دیروز در حضور ترمپ گفت:

"مردم کشورش از بیانات او آزرده شده اند ولی من مطمینم که علاقمندی اصلی این است که روابط بین دو کشور ایجاد گردد که رفاه را برای هر دو کشور در برداشته باشد".

ویسینتی فاکس رئیس جمهور پیشین مکسیکو دیروز در یک پیام تویتر نوشته بود:

"ترمپ در مکسیکو خیر مقدم نیست، نه از سوی من نه هم از سوی ۱۳۰ میلیون مکسیکویی".

XS
SM
MD
LG