لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۶

نگرانی WFP از کمبود منابع مالی برای افغانستان


مقامات سازمان غذایی جهانی یا WFP از کمبود منابع مالی برای افغانستان ابراز نگرانی کردند. رئیس عمومی این سازمان این موضوع را روز جمعه در یک نشست خبری در کابل با خبرنگاران شریک ساخت.

ارتارین کازین رئیس عمومی سازمان غذایی جهان می‌گوید به خاطر ادامه فعالیت ‌شان در افغانستان با برخی منابع تمویل کننده صحبت کرده‌است.

خانم کازین در آخرین روز سفر چهار روزه‌اش به کابل در دیدار با خبرنگاران گفت، نگرانی آنان در افغانستان کمبود منابع مالی و کاهش کمک‌های جامعه بین‌المللی با این کشور است.

وی در ادامه گفت:

"نگرانی عمده من برای افغانستان محدویت منابع مالی است به گونه خاص کاهش کمک‌های جامعه بین‌المللی این تمامی مسایلی اند که ما را نگران ساخته است."

با وجودیکه خانم کازین به ادامه کمک‌ها با افغانستان تعهد سپرد اما گفت که WFP برای ادامه فعالیت اش در افغانستان به ۵ صد میلیون دالر نیاز دارد.

ارتارین کازین رئیس عمومی دبلیو ایف پی همچنان گفت، در جریان سفر‌ اش به کابل با رئیس جمهور محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه و برخی مقامات عالی رتبه افغانستان در مورد تعهدات این سازمان و موضوع مهاجرین افغان در پاکستان صحبت کرده‌است.

شماری از عودت کنندگان افغان از پاکستان
شماری از عودت کنندگان افغان از پاکستان

خانم کازین گفت که در رابطه به پروسه کمک به عودت مهاجرین افغان از پاکستان نیز صحبت شده‌است.

وی افزود:

"ما در مورد آن عده افغان‌های که از پاکستان بر می‌گردند برای آنان چه کمک‌های صورت بگیرد صحبت کردیم، تاکنون وضعیت حدود ۷۲ هزار تن ارزیابی شده و ما به کمک سازمان ملل متحد و برخی نهاد‌های دیگر به کمک‌های خود با آنان ادامه می‌دهیم، آنان در یک وضعیت دشوار به افغانستان عودت کرده‌اند و با مشکلات فراوان مواجه اند."

سازمان غدایی جهان از سال ۱۹۶۳ بدینسو در افغانستان فعالیت می‌کند.

مقامات این سازمان می‌گویند تا اخیر ماه سپتمبر سالجاری منابع مالی در اختیار دارند و آرزومند اند تا کشور‌های تمویل کننده در این بخش با این سازمان کمک کنند.

گزارش: حمیرا الکوزی

XS
SM
MD
LG