لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۳

چخانسوری: معلومات واشنگتن پُست ناقص و نادرست است


محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور افغانستان
محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور افغانستان

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید معلومات روزنامه امریکایی واشنگتن پُست در مورد محمد اشرف غنی ناقص و نادرست است.

ریاست جمهوری افغانستان در عکس‌العمل به نوشته روزنامۀ امریکایی واشنگتن پُست، معلومات این روزنامه در رابطه به افغانستان و رئیس جمهور را نادرست می‌داند.

پس از قضاوت‌ها و اتهامات مختلف در مورد رئیس جمهور غنی در داخل افغانستان، روزنامه امریکایی واشنگتن پُست نیز نوشته است که ممکن محمد اشرف غنی یک بخشی از مشکلات این کشور باشد.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور روز شنبه به رادیو آزادی گفت که رهبری حکومت بخاطر حل مشکلات کشور تلاش‌های بی‌شایبه نموده‌است.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور افغانستان
محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور افغانستان

وی گفت:

"مقاله را ما هم مطالعه کردیم، متأسفانه که معلومات تا حدی زیاد و یا گفته می‌توانیم که کاملاً ناقص است یا مکمل نیست و معلومات غلط را بدست آورده در افغانستان مشکلات وجود دارد، اما برای حل مشکلات رهبری حکومت وحدت ملی بخصوص رئیس جمهور در دو سال گذشته گام‌های جدی را برداشته است."

آقای چخانسوری می‌گوید، رئیس جمهور با وزرا ارتباط خوب برقرار نموده‌است و با آنان درنشست‌ها و شوراهای مختلف بحث‌های مسلکی و صمیمانه کرده و برای همه‌شان فرصت مفصل داده شده تا صحبت نمایند.

این در حالیست که اخیراً روزنامه واشنگتن پُست در شماری قبلی‌اش به قول برخی منابع نوشته است، کسیکه در نشست‌ها بر فیصله‌های رئیس جمهور انتقاد داشته باشد توهین و تحقیر می‌گردد.

روزنامه نوشته است که رئیس جمهور در پروسه استخدام مامورین پائین رتبه مداخله کرده و وزرا در زمینه صلاحیتی ندارند.

این موضوع ایست که واشنگتن پُست در کنار شکایات برخی وزرا درد دل برخی مقامات بلند پایه را از جریان نشست‌ها و کنفرانس‌ها نیز بیان کرده‌است.

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری روز پنجشنبه در منزل‌اش نشستی را برگزار کرده و گفت که هیچ صلاحیت در نظام نداشته، امضایش بی‌اعتبار است و صلاحیت‌هایش هم از سوی رئیس جمهور گرفته شده‌است.

عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان
عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان

آقای دوستم گفت:

"همین جا برایم چند تن می‌گویند، چرا به دفتر نمیایی، در همین دفتری که صلاحیت کاری نداشته باشی در آنجا چه می‌کنی امضایت نچلد باز هم اختیار را به شما ماندیم، بگوید باش می‌باشیم، بگوید برو می‌رویم، هیچ کار که نتوانیم حرکت‌های مدنی را خوب بلد هستیم."

پیش از این عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت انتقاد‌های مشابه را مطرح کرده و گفته بود که رئیس جمهور حوصله شنیدن حرف را نداشته و مدت‌ها با وی ملاقات نکرده‌است.

سخنگوی رئیس جمهور در مورد این چنین موضوعات معلومات روزنامه واشنگتن پُست را ناقص خوانده اما در مورد اظهارات عبدالرشید دوستم چیزی نگفت.

انتقاد‌ها بر رئیس جمهور غنی از سوی برخی مقامات بلند پایه در داخل نظام و روزنامه‌های خارجی در حالی بیشتر شده است که قرار است کنفرانس بین‌المللی بروکسل در ماه آینده میلادی در مورد افغانستان برگزار گردد.

هر چند دست آورد‌های کنفرانس بروکسل بیشتر بر حکومت داری خوب متمرکز است، اما کارشناسان می‌گویند که آشکار شدن ادامه مخالفت‌ها می‌تواند بالای دست آورد‌های این کنفرانس سایه بی‌افگند.

جاوید حسن زاده

مرتبط

XS
SM
MD
LG