لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۷

دور دوم عملیات نظامی برای سرکوب مخالفین در کندز راه اندازی شد


ستر جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی افغانستان از راه اندازی مرحلۀ دوم عملیات تصفیوی تحت نام تندر ۱۵ در سطح ولایت کندز خبر داد.

بر اساس گفته‌های ستر جنرال مراد علی مراد، نیروهای مشترک افغان با شجاعت کامل توانستند که عملیات تصفیوی تحت نام تندر ۱۴ را در ولایت کندز مؤفقانه به پایان برسانند و در نتیجه آن چوکات قوی امنیتی در مسیر شاهراه کندز و اطراف این ولایت ایجاد گردید.

آقای مراد در این خصوص چنین گفت:

"ما این عملیات را در نقطه‌ای که هدف ما است راه اندازی می‌کنیم و ما به هدف از قبل تعیین شده خود را می‌رسانیم و ما دو روز بعد نتایج این عملیات را در دسترس رسانه‌ها قرار می‌دهیم."

مراد: در حال حاضر شهر کندز را میتوان یک شهر صلح، ثبات و امن اعلام کرد.
مراد: در حال حاضر شهر کندز را میتوان یک شهر صلح، ثبات و امن اعلام کرد.

بر بنیاد گفته‌های وی، عنقریب شهر کندز را به عنوان شهر صلح، ثبات و امن اعلام می‌‌کند، تا مردم این ولایت بتوانند به هر قریه و ولسوالی‌های این ولایت رفت و آمد کنند.

آقای مراد در ادامه چنین گفت:

"من به مردم کندز اطمینان می‌دهم که امسال عید قربان یک عیدی خوبی خواهد بود و ما می‌توانیم به مردم کندز این اطمینان را هم بدهیم که روزهای خوب و روزهای آفتابی را خواهد داشتید."

در عین حال شماری از باشنده‌گان و فعالان مدنی ولایت کندز می‌گویند که از آغاز سال جاری این چندمین بار است که بر ضد طالبان مسلح از سوی نیروهای دولتی عملیات تصفیوی راه اندازی می‌شود اما هنوز هم در حومه‌های مرکز کندز و در بیشتری جغرافیای ولسوالی‌های این ولایت طالبان مسلح حضور گسترده دارند.

هدایت‌الله همدرد یک‌تن از فعالان مدنی کندز در این خصوص چنین گفت:

"حالا این‌ها پلان دارند که عملیات تصفیوی را راه اندازی کنند، اما مردم چندان خوشبین نیستند، بخاطریکه حکومت در مورد از بین بُردن طالبان مسلح اراده جدی ندارد، ولی باز هم مردم اُمیدوار هستند که دولت تا فرا رسیدن عید قربان بتواند فضای امن را بوجود بیاورد، تا مردم عید قربان را در یک فضای امن تجلیل کنند."

اما آقای مراد به مردم کندز اطمینان می‌دهد که آنان مصمم اند تا مرحله به مرحله تمامی نقاط این ولایت را از وجود طالبان مسلح پاکسازی کنند.

وی این سخنان را در محفلی بیان نمود که در آن قوماندان عمومی پولیس زون ۸۰۸ سپین زر، قوماندان فرقه ۲۰ پامیر، قوماندان امنیه کندز و شماری دیگر از مسئولان نظامی نیز حضور داشتند.

باید یادآور شد که این جنرال بلند رتبه نظامی در حالی از راه اندازی مرحلۀ دوم عملیات تصفیوی خبر می‌دهد که بیش از یک‌ ماه می‌شود ولسوالی قلعۀ‌زال این ولایت در تسلط طالبان مسلح قرار دارد و افزون بر آن باشنده‌گان کندز مدعی اند که هم‌اکنون در حومه‌های شهر کندز نیز طالبان مسلح حضور فعال فیزیکی دارند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG