لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۲

سرنوشت: فساد نسبت به گذشته بیشتر پیچیده و گسترده نشده‌است؟


بیشتر روزنامه های چاپ امروز کابل سر مقاله ها و مطالب تحلیلی شان را به صحبت های رئیس جمهور محمد اشرف غنی در رابطه به میراث فساد اداری به حکومت وی و برگزاری نشست پگواش در کابل اختصاص داده اند.

چراغ

روزنامه چراغ در این مورد در مطلبی نوشته که رئیس جمهور اشرف غنی در نشست بورد مشترک نظارت و انسجام دیروز گفته که نظام فاسد برای حکومت وی میراث مانده اما تأکید کرده که تلاش می‌شود تا این راستا مبارزه جدی صورت گیرد.

در ادامه آمده که آقای غنی گفته او هر هفته چهار ساعت، تمامی قرارداد های وزارت خانه ها را مرور می‌کند تا از شفافیت در آن اطمینان حاصل کند.

سرنوشت

اما روزنامه سرنوشت در سرمقاله اش نوشته که مقام های حکومت وحدت ملی همواره برای توجیه ناکامی های شان ادعا می‌کنند که فساد برای آنان از حکومت پیشین به میراث مانده‌است.

سرمقاله نویس در واکنش به گفته‌های رئیس جمهور گفته که فساد اداری که در دوره کار حکومت وحدت ملی چند برابر افزایش یافته برای کی میراث خواهد ماند؟

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی نوشته که رئیس جمهور در نشست بورد مشترک نظارت و انسجام گفته که به مردم تعهد سپرده است تا فساد اداری را که ارزش های معنوی را از بین می‌برد، محو بسازد.

در ادامه آمده که آقای غنی گفته این مبارزه به وقت کافی نیاز دارد و تأکید کرده که حکومتی را به میراث خواهد گذاشت که کارهای مهم آن انجام شده باشد.

ویسا

از سوی هم روزنامه ویسا با نشر مطلبی گفته که قرار است امروز در رابطه به صلح افغانستان نشستی از سوی مؤسسه پگواش در کابل برگزار گردد.

در ادامه به نقل از برخی منابع پگواش، مؤسسۀ کانادایی که برای صلح کار می‌کند، گفته شده که نزدیک به یکصد و پنجاه تن در این نشست اشتراک می‌کنند.

سرخط

روزنامه سرخط نیز در مطلبی به همین نشست اشاره کرده و به نقل از یک منبع از این مؤسسه نوشته که در این نشست از شماری مقام های پیشین طالبان و کسانی که فکر های طالبانی دارند، دعوت شده‌است.

این منبع همچنان گفته است که شماری از اعضای اپوزسیون حکومت مانند عمر داوود زی و انوار الحق احدی هم در این نشست فراخوانده شده‌اند.

نویسنده مطلب نوشته که در این نشست پگواش که در کابل برگزار می‌شود نماینده رسمی حکومت حضور ندارد اما برخی از مشاورین بلند رتبه برای شریک ساختن نظریات شخصی شان در آن اشتراک دارند.

XS
SM
MD
LG