لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۲:۲۷

آرمان ملی: در چه شرایطی یک مقام امنیتی استعفا خواهد کرد؟


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‌های خود را به حملات انتحاری دیروز در در ورودی وزارت دفاع افغانستان که سبب کشته و زخمی شدن ده ها تن گردید اختصاص داده‌اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله‌اش نوشته است که باز هم وحشت و باز هم تقبیح کردن و ابراز همدردی.

سرمقاله نویس گفته است که مقامات باز هم حملات دیروز را تقبیح کردند، از بررسی‌ها سخن می‌زنند، دشمن را وحشی و قاتل خطاب می‌کنند وبا خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی دارند.

سرمقاله نویس می‌گوید که نزد مردم این پرسش مطرح می‌شود که این حملات چگونه انجام می‌شود، مخالفان مسلح چگونه توانستند موتر مملو از مواد انفجاری را به داخل شهر انتقال دهند، چرا چندین مقام امنیتی در یکجا گرد می‌آیند و چرا از حملات جلوگیری صورت نمی‌گیرد.

سرمقاله نویس در ادامه مطرح ساختن چرا هایش این را نیز پرسیده است که نهاد‌های امنیت ملی چرا در باره این حملات از قبل آگاهی حاصل کرده نمی‌توانند.

سرمقاله نویس در اخیر گفته است که مسئولان امنیتی باید به همه این چرا‌ها و پرسش‌ها پاسخ درست و قانع کننده ارائه کنند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله‌اش گفته است که پایمردی نیروهای امنیتی افغان در جبهات جنگ ستودنی است، اما می‌گوید که نهاد‌های کشفی باید تلاش کنند تا موقف و اعتماد نیروهای امنیتی را در میان مردم حفظ نمایند.

سرمقاله نویس با اشاره به حملات اخیر در شهر کابل نوشته است که مخالفان مسلح دولت با انجام همچو حملات سعی می‌کنند تا در رسانه‌ها مطرح شده و به افراد ‌شان روحیه بدهند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش در این باره نوشته است که مخالفان مسلح دولت بار دیگر جوی خون را در شهر کابل جاری ساختند اما می‌گوید که هیچ مسئول امنیتی در این زمینه خود را مقصر ندانسته است.

به نوشته سرمقاله نویس، نه احساسی در این زمینه وجود دارد و نه هم کدام مقام امنیتی بگونه داوطلب حاضر به استعفا گردید.

در ادامه سرمقاله این پرسش مطرح شده که در کدام رویداد و در چه شرایطی یک مقام امنیتی احساس مسئولیت کرده و استعفا خواهد کرد؟

سرمقاله نویس با توجه به حادثه دیروز در شهر کابل گفته است که مسئولان امنیتی باید نا توانایی‌های‌شان را پذیرفته و به گونه داوطلب استعفا بدهند تا به نوشته آرمان ملی راه برای افراد کارا و توانا باز گردد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG