لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۱:۵۸

صدیقی: حملۀ مسلحانه بر موسسۀ پاملرنه پایان یافت


وزارت داخله افغانستان می‌گوید، سه مهاجم انتحاری که شب گذشته وارد موسسه خیریه پاملرنه شده بودند، امروز از سوی نیروهای امنیتی از پا درآورده شدند.

به گفته این وزارت، در این رویداد شش غیر نظامی زخم برداشته‌اند و یک تن دیگر کشته شده‌است.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رادیو ازادی گفت که تمامی کارمندان این موسسه از سوی نیروهای امنیتی نجات داده شده‌اندبه آنان آسیبی نرسیده‌است.

وی افزود:

"سه مهاجم که در ساختمان این موسسه جابجا شده بودند، در نتیجه عملیات خاص نیروهای امنیتی از پا درآورده شدند. معلوماتی که ما داریم، شش تن از غیر نظامیان در این رویداد زخم برداشته اند و احتمال میرود یک غیر نظامی کشته شده باشد."

اما شاهدان در محل رویداد به رادیو آزادی گفتند که در نتیجه حمله شب گذشته، ۱۵ تن کشته و ۳۵ تن دیگر زخم برداشته اند. که این ارقام از سوی مسئولین امنیتی تا حال تائید نشده است.

این رویداد زمانی رخ می‌دهد که یک روز پیش از این نیز کابل شاهد دو حمله انتحاری در برابر وزارت دفاع افغانستان بود.

وزارت صحت عامه افغانستان گفته است که در حمله دیروز نزدیک به ۲۴ تن کشته و ۹۳ تن دیگر زخم برداشته اند.

هر چند مسئولیت حمله شب گذشته در برابر موسسه پاملرنه را تاکنون گروهی بر عهده نگرفته است، اما طالبان یک روز پیش پذیرفتند که انجام دو حمله مرگبار در برابر وزارت دفاع افغانستان کار اعضای این گروه بوده‌است.

معلومات قبلی:

وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید که در اثر انفجار شب گذشته در منطقۀ شهر نو کابل یک تن کشته و شش تن زخمی شده‌اند.

این حمله شب گذشته حوالی ساعت ۱۱ بجه بالای یک مهمانخانه که در عقب دفتر کابل موقعیت دارد، صورت گرفته است.

یک مقام وزارت داخله که خواست نامش گرفته نشود در صحبت به رادیو آزادی گفت، بعد از این حمله درگیری مسلحانه میان نیروهای افغان و مهاجمان مسلح تا هنوز جریان دارد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان در صحبت به رادیو آزادی گفت که ۳۱ تن از این مهمانخانه نجات داده ‌شده‌اند.

امروز صبح نیز صدای یک انفجار دیگر در شهر کابل شنیده شد. مقامات وزارت داخله می گویند که این انفجار نیز در همین منطقه صورت گرفته است.

این انفجار ها و حملۀ مسلحانه در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته نیز دو حملۀ انتحاری در مقابل دروازۀ وزارت دفاع افغانستان رخ داد که در اثر آن ۲۴ تن کشته و بیش از ۹۰ تن زخمی شدند.

مسئولیت انفجار های اخیر را تا هنوز کدام گروهی به عهده نگرفته اما مسئولیت حملات انتحاری در مقابل وزارت دفاع افغانستان را گروه طالبان مسلح به عهده گرفته است.

XS
SM
MD
LG