لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۰

معاون منشی عمومی سازمان ملل متحد در امور بشری وارد کابل شد


ستیفن او برایین معاون منشی عمومی سازمان ملل متحد در امور بشری امروز سه شنبه وارد کابل شد.

آقای او برائین معاون منشی عمومی سازمان ملل متحد در امور بشری در جریان سفر دو روزه اش، با شماری از بیجا شده‎ها، مقام‎های ارشد حکومتی و ادارات کمک کننده دیدار می کند.

مسئول مطبوعاتی اداره هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل در افغانستان می‎گوید که آقای او برایین وضعیت بشری در افغانستان، تاثیرات جنگ و آماده‎گی در این زمینه را از نزدیک ارزیابی می‎کند.

به گفته وی، قرار است دیدارهای او برایین با مقام‎های افغان شام امروز آغاز شود.

ست سی وینستن مسئول مطبوعاتی این اداره به رادیو آزادی گفت که آقای او برایین برای بهبود وضعیت حقوق بشری خواستار کمک مشخص جامعه جهانی خواهد شد.

وی افزود:

"وی با مقام‎های حکومتی و شماری از سازمان‎های کمک کننده نیز دیدار خواهد کرد و روی وضعیت حقوق بشری در افغانستان و نیازمندی‎ها بحث و گفتگو می‎کند."

خانم وینستن می‎گوید تاکنون آقای او برایین با هیچ مقام افغان دیدار نکرده اما پس از دیدارها وی برای بهبود وضعیت حقوق بشری بودجه مشخص را از دونران درخواست خواهد کرد.

پیش از این در یک اعلامیه اداره هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل در افغانستان که به رادیو آزادی مواصلت کرده آمده بود که در نتیجه جنگ‎های داخلی چهار سال گذشته در افغانستان، یک میلیون و دو صد هزار تن از خانه‎های شان بیجا شده‎اند.

در اعلامیه آمده است که تنها امسال شمار بیجا شده‎های داخلی در افغانستان شاید به یک میلیون تن برسد و آن‎ها در فصل زمستان، احتمالاً با بحران جدی روبرو شوند.

خواستیم تا نظر مقام‎های افغان را نیز در این زمینه داشته باشیم با تماس‎های مکرر موفق نشدیم.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG