لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۹

هیواد: حلقات بیرونی در عقب حملات اخیر در شهر کابل دست دارند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره‌های خود بیشتر به وضعیت امنیتی در افغانستان بخصوص روی وضعیت در شهر کابل و عوامل آن تمرکز کرده‌اند.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‌اش پرسیده‌است که اگر فکر می‌کنیم که دشمن کمزور است پس چرا وضعیت امنیتی بدتر شده و در حالی برآمدن از کنترول است.

ویسا خود به این پرسش پاسخ داده و گفته است که اگر دشمن ضعیف است حکومت ضعیف تر است و یا هم حکومت توانایی دارد اما حملاتی که صورت گرفت در سطح بالا پلان شده و جلوگیری آن نا ممکن می‌باشد.

سرمقاله نویس می‌گوید که اگر حکومت ضعیف است باید به آن رسیده‌گی شود و ضعف‌ها نیز به گفته نویسنده سرمقاله در حکومت مشخص است.

سرمقاله نویس نوشته است که اگر دشمن قوی است حکومت باید در مورد نیروهای بدیل فکر کند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‌اش گفته است که حلقات بیرونی در عقب حملات اخیر در شهر کابل دست دارند.

سرمقاله نویس می‌گوید که دشمن تاریخی افغانستان همواره تلاش می‌کند که خواست‌هایش را بالای حکومت افغانستان بپذیرد.

هیواد نوشته است که هدف حملات اخیر در شهر کابل نیز زیر فشار قرار دادن حکومت افغانستان است اما نویسنده سرمقاله مشخصآ نگفته که کدام حلقات بیرونی حکومت را زیر فشار قرار می‌دهند.

سرمقاله نویس سفارش کرده‌است که حکومت افغانستان باید بیدار باشد و از از هر راه ممکن نگذارد که دشمنان این کشور به اهداف‌شان دست یابند.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی در این باره گفته است که طالبان مسلح بدون حمایت خارجی توانایی پلان و انجام همچو حملات را در شهر کابل ندارند.

نویسنده مطلب گفته است که این حملات با تحولات اخیر در منطقه و جهان بستگی دارد.

در مطلب آمده‌است که سرد شدن روابط امریکا با پاکستان و تقویت روابط میان واشنگتن و دهلی نیز با این حملات ربط دارد.

روزنامه نوشته است که پاکستان سعی می‌کند تا فشار‌ها بر افغانستان را افزایش دهد و حملات اخیر در شهر کابل نیز به نوشته نویسنده مطلب نشان دهنده تلاش‌های اسلام آباد برای تضمین نقش‌اش در مسایل جنگ و صلح در افغانستان است.

XS
SM
MD
LG