لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۱

دانش: دشمنان می‎خواهند کنفرانس بروکسل را تحت شعاع قرار دهند


سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور می‎گوید که دشمنان می‎خواهند با راه اندازی توطئه‎ها کنفرانس بروکسل را تحت شعاع قرار بدهند.

وی روز پنج‎شنبه در مراسم بزرگداشت از هفته شهید در کابل گفت که حکومت برای مقابله با این توطئه‎ها بر ادامه نبرد با دشمنان و حفظ وحدت ملی تأکید دارد.

وی همچنان گفت که اکنون افغانستان با توطئه‎های بزرگ روبرو است و برای حفظ عزت و وحدت ملی نیاز است تا افغان‎ها همدست شوند.

وی افزود:

"پاسداری از حریم استقلال و عزت کشور و مبارزه با مداخله گران و تأکید در مرحله دوم بر حفظ وحدت ملی ما در هر دو عرصه با توطئه‎های گسترده مواجه هستیم."

وی گفت برای بیرون رفت از این وضعیت باید اجماع ملی بمیان آید و به شمول سیاسیون همه مردم باید در برابر تروریزم ایستادگی کنند.

مراسم بزرگداشت از هفته شهید و یادبود از پانزدهمین سالروز کشته شدن احمد شاه مسعود روز پنج‎شنبه در کابل برگزار گردید.

رئیس اجرائیه و برخی از اعضای کابینه در چهارراهی احمد شاه مسعود در کابل بخاطر یادبود از شخصیت احمد شاه مسعود اکلیل گل را گذاشتند.

علاوه بر این در خیمۀ لویه جرگه نیز در این مورد مراسم خاص برگزار شده‌بود که در آن سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، رئیس اجرائیه، برخی وزاری کابینه، مقامات پیشین دولتی و مردم عام اشتراک کرده‌بودند.

عبدالله: اما سلامت راه شهدا ایجاب می‎کند که ما را در هر مرحله و هر شرایط ببینیم که مسئولیت ما چه است.
عبدالله: اما سلامت راه شهدا ایجاب می‎کند که ما را در هر مرحله و هر شرایط ببینیم که مسئولیت ما چه است.

عبدالله عبدالله که در این مراسم حضور داشت گفت که در وضعیت کنونی مردم انتظار تصمیم قاطع مجاهدین ‎اند و ایجاب می‎کند هر کسی متوجه مسئولیت‌اش باشد.

وی افزود:

"تعدادی از روشنفکر نمایان ما می‎گویند کسانیکه از همان وقت باقی مانده‎اند چرا مانند ما احساساتی نیستند این تبصره‎ها را هم می‎شنویم اما سلامت راه شهدا ایجاب می‎کند که ما را در هر مرحله و هر شرایط ببینیم که مسئولیت ما چه است و کدام چیز به خیر و مصلحت مردم است."

وی می‎گوید با حاشیه رفتن مجاهدین، افغانستان با ناتوانی روبرو خواهد شد.

از سوی هم احمد ضیا مسعود نماینده فوق‌العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب می‎گوید که اختلافات میان شخصیت‎های سیاسی، وضعیت افغانستان را با چالش روبرو ساخته‎است.

مسعود: بسیار مهم است که سیاستمداران و نخبه‎های سیاسی ما خصوصا کسانیکه در حکومت هستند در فکر ایجاد یک مفکوره ملی باشند.
مسعود: بسیار مهم است که سیاستمداران و نخبه‎های سیاسی ما خصوصا کسانیکه در حکومت هستند در فکر ایجاد یک مفکوره ملی باشند.

وی افزود:

"بسیار مهم است که سیاستمداران و نخبه‎های سیاسی ما خصوصاً کسانیکه در حکومت هستند در فکر ایجاد یک مفکوره ملی باشند تا همه گروه‎های اجتماعی دور آن جمع شوند و خدا بخواهد که ما و شما بتوانیم به اهداف بزرگ ملی خود برسیم."

مقام‎های حکومتی در حالی برای بیرون رفت از مشکلات موجود و برخی چالش‎ها سخن می‎زنند که از آغاز تابستان به این‌سو مناطق مختلف این کشور با تهدیدات مخالفان مسلح روبرو شده‎است.

حتی در این اواخر برخی ولسوالی‎ها نیز میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح دولت دست بدست شده‎است.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG