لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۰

نایاب: حملۀ طالبان در ترینکوت عقب زده شد


مقام‌ها در ولایت ارزگان می‌گویند با رسیدن نیروی کمکی و حملات هوایی نیرو‌های بین‌المللی، شورشیان از شهر ترینکوت بیرون رانده شده‌اند.

این شهر دیروز شاهد جنگ شدید میان نیرو‌های امنیتی افغان و طالبان مسلح بود.

دوست محمد نایاب سخنگوی والی ارزگان، در صحبت با رادیو آزادی همچنان اطمینان داد که طالبان مسلح امروز از اطراف شهر ترینکوت هم رانده خواهند شد.

وی گفت:

" وضعیت شهر ترینکوت کاملاً عادی است و نیرو‌های امنیتی ما در صدد این استند که آن عده افراد مسلح مخالف دولت را که در چهار اطراف شهر ترینکوت، در برخی نقاط جا بجا استند، تعقیب کنند و ساحه را کاملاً از موجودیت مخالفین دولت پاکسازی کنند."

در این میان عبیدالله بارکزی نماینده ولایت ارزگان در ولسی جرگه افغانستان می‌گوید، جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه ولایت کندهار، عصر دیروز به شهر ترینکوت رسید.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:49 0:00
لینک مستقیم

به گفته آقای بارکزی، خودش با جنرال رازق و شماری از مقام‌های امنیتی در مناطق مختلف شهر ترینکوت گشت و گذار کردند و وضعیت به حالت عادی بر گشته است.

طالبان مسلح دیروز پوسته‌های اطراف شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان را گرفتند و به سوی شهر پیشروی کردند.

اما دوست محمد نایاب سخنگوی والی ارزگان می‌گوید: وضعیت جنگ، چاشت دیروز هنگامی تغییر کرد که جت‌ها و هلیکوپتر‌های ناتو، به بمباران علیه شورشیان طالبان آغاز کردند.

وی افزود:

"فعلاً وضعیت در چهار اطراف شهر ترینکوت کاملاً به حالت عادی برگشته. مخالفین مسلح دولت که می‌خواستند از طریق حملات خود وارد شهر شوند، با حملات هوایی کاملاً شکست خوردند و فعلاً راه فرار را اختیار کرده‌اند و در ساحات بسیار دور هم دیده نمی‌شوند."

سخنگوی والی ارزگان همچنان تائید کرد که در جنگ ترینکوت، سه پولیس افغان هم کشته شده‌اند.

جنرال محمد ویس صمیم قوماندان امنیه ولایت ارزگان به رادیو آزادی گفت، شورشیان تلفات سنگین را در جریان جنگ ترینکوت متحمل شده‌اند.

وی در ادامه گفت:

" دشمن ۷۹ نفر تلفات دارد. در میان شان، هفت یا هشت تن از سر گروپ‌های مثل تور خالد وجود دارد که از هلمند آمده بود. اینجا کشته شدند و اجساد‌ شان در اختیار ماست."

نیروی کمکی از کندهار دیروز به رهبری جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه و صد تن از نیرو‌های کوماندو به ترینکوت رسیدند و این شهر را از سقوط به دست طالبان نجات دادند.

پیش از این طالبان مسلح در یک اعلامیه ادعا کرده بودند که داخل شهر ترینکوت شده‌اند و هفت پوسته امنیتی را تصرف کرده‎اند.

طالبان همچنان گفتند که مقام‌های ولایت ارزگان به میدان هوایی گریخته اند و شماری از زندانیان را با خود برده‌اند.

اما جنرال محمد ویس صمیم قوماندان امنیه ولایت ارزگان، این اظهارات را بی‌بنیاد می‌داند و می‌گوید، دیروز با رئیس شورای ولایتی ارزگان در خط مقدم جبهه ترینکوت حضور داشت.

جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG