لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۶

اوباما: نظریات ترمپ متناقض، خالی از معلومات و مبهم است


رئیس جمهور امریکا بارک اوباما، کاندید ریاست جمهوری این کشور از حزب جمهوری خواه دونالد ترمپ را شخص مناسب برای ریاست جمهوری امریکا نمی‌شمارد.

اوباما امروز در جریان سفر آسیایی در لاووس در یک کنفرانس خبری در این مورد سخن گفت.

او در عکس‌العمل به این سخنان آقای ترمپ که گفت پوتین یک رهبر بهتر از اوباما می‌باشد، اظهار داشت:

"در مورد آقای ترمپ من نظر خود را قبلاً ابراز کرده‌ام. من فکر نمی‌کنم که او یک رهبر مناسب برای ایالات متحده امریکا باشد. هر باری که او صحبت می‌کند این نظر من پخته تر می‌شود. به فکر من برای مردم و رسانه‌ها مهمتر از همه چیز اینست که به گفتار او گوش بدهند و در مورد نظریات متناقض و خالی از معلومات و مبهم وی سوال کنند و آنرا تعقیب نمایند."

نامزد ریاست جمهوری امریکا از حزب جمهوری خواه دونالد ترمپ یک بار دیگر از رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین ستایش نموده گفت که پوتین یک رئیس جمهور بهتر نسبت به رئیس جمهور اوباما بوده‌است.

ترمپ در یک صحبت تلویزیونی که تلویزیون ان بی‌سی میزبان آن بود دیروز در نیویورک گفت، پوتین صفات بیشتر یک رهبر را دارد.

او افزود، پوتین کنترول قوی بر کشورش دارد. این سیستم متفاوت است و من شاید از این سیستم خوشم نیاید. اما بدون شک رهبری که در این سیستم وجود دارد نظر به رئیس جمهور امریکا رهبری بهتر می‌باشد.

دونالد ترمپ
دونالد ترمپ

در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور امریکا شود چگونه تشنج بین امریکا و روسیه را حل خواهد کرد، آقای ترمپ گفت:

"من فکر می‌کنم که روابط بسیار بسیار خوب با پوتین خواهم داشت و من روابط بسیار بسیار خوب با روسیه خواهم داشت. طوریکه من گفته‌ام به امروز نگاه کنید. نگاه کنید که طیاره‌های جت جنگی آنها در اطراف طیاره‌های ما به گفته بعضی‌ها در فاصله کمتر از ده فیت چرخیدند. این عمل خصمانه است و من سه چهار روز قبل دیدم که رئیس جمهور اوباما و پوتین بطرف یک دیگر می‌دیدند و مشاهده می‌کردید که این دو نفر بخوبی کنار نمی‌آیند. روسیه می‌خواهد گروه دولت اسلامی را شکست بدهد چیزی که ما هم با جدیت خواهان آن هستیم. اگر ما با روسیه روابطی داشته باشیم این خیلی خوب خواهد بود که برای شکست گروه دولت اسلامی یکجا کار کنیم. این خیلی خوب خواهد بود."

ترمپ یک بار دیگر در مورد ۳۳ هزار ایمیل کاندید رقیب خود از حزب دموکرات خانم هیلاری کلنتن سخن گفته اظهار داشت این ایمیل ها که از اکونت شخصی وی ارسال شده بودند بدون آنکه به کس نشان داده شوند پاک شده‌اند.

به گفته او، اگر در یک تجارت شخصی این کار می‌شد مسئول آن به زندان فرستاده می‌شد. اما خانم کلنتن از این کار خود دفاع می‌کند.

XS
SM
MD
LG