لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۲

روزنامه های چاپ کابل در مورد فضیلت عید قربان تبصره کرده‌اند


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره های خود را به فضیلت عید سعید اضحی و برخی مسایل سیاسی و اقتصادی اختصاص داده‌اند.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سر مقاله اش گفته است که یکی از فلسفه های عید این است که مسلمانان گرد هم می‌آیند و از مشکلات یکدیگر با خبر می‌شوند.

نویسنده سرمقاله می‌گوید که مسلمانان باید به منافع گروه ها توجه نکنند بلکه منافع همه را در نظر گرفته و برای تأمین صلح به خصوص در روز های عید تلاش ورزند.

انیس

روزنامه انیس در سر مقاله اش از حاجیان افغان خواسته است تا در مراسم حج به خصوص هنگام گرد آمدن در عرفات بخاطر تأمین صلح و ثبات در افغانستان دعا کنند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی به مشکلات بیجا شده‌ها در افغانستان پرداخته و در مطلبی گفته است که این کشور از لحاظ بیجا شده‌گان داخلی با بحران روبرو است.

در مطلب به نقل از مقامات سازمان ملل متحد نوشته شده است که اگر جامعه جهانی به این موضوع رسیده‌گی نکند و کمک‌های لازم انجام ندهد فاجعه بشری در این کشور به میان خواهد آمد.

دنیا

روزنامه دنیا در صفحه نخست اش به مسئله ترانزیت میان افغانستان و پاکستان اشاره کرده و گفته است که این کشور به موترهای پاکستان اجازه رفت و آمد به آسیای میانه را نخواهد داد.

این روزنامه در سر مقاله اش نیز به همین موضوع پرداخته و گفته است که این اقدام افغانستان علیه پاکستان بجا و مناسب است.

هیواد

و روزنامه دولتی هیواد سر مقاله اش را به فشارهای خارجی بالای افغانستان اختصاص داده و گفته است که برخی حلقات خارجی تلاش می‌کنند تا این کشور را با ناکامی روبرو سازند.

سرمقاله نویس می‌گوید، هر زمانیکه در افغانستان پیشرفتی صورت می‌گیرد دشمنان این کشور تلاش می‌کنند تا در برابر آن مانع ایجاد کنند.

نویسنده سرمقاله از رسیدن نخستین محموله تجارتی از چین به افغانستان از طریق خط آهن یادآوری کرده و گفته است که این پیشرفت مهم و ستودنی است.

سرمقاله نویس از جامعه جهانی و متحدین افغانستان خواسته است تا در کنار این کشور صادقانه ایستاده‌گی کرده و نگذارند که دشمنان افغانستان جلو پیشرفت‌ها در این کشور را بگیرند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG