لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۷

اشرف غنی: دشمن افغانستان با انزوا روبروست


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید، حکومت ناتوان نیست بلکه افراد وابسته به بیگانه‌ها بخاطر ضعف باداران‌شان در این کشور حملات شانرا بیشتر ساخته اند.

رئیس جمهور غنی گفت، دشمنان این کشور در انزوا قرار گرفته اند و به همین دلیل آنها تلاش می‌کنند تا وضعیت امنیتی را خراب کنند.

آقای غنی روز شنبه در مراسم هفته شهید که در کابل سخنرانی می‌کرد گفت، حکومت ناکام نبوده بلکه تلاش دشمنان اینست تا انتقام در انزوا قرار گرفتن باداران خود را بگیرند.

وی در مورد گفت:

" فشار بیگانه‌ها از این خاطر زیاد نشده خواهران و برادران که ما ناکام ماندیم بلکه از این خاطر در دل‌شان درد است که بادار‌ های شان در انزوا رفته اند و خود‌شان در میدان جنگ می‎بازند."

آقای غنی با آنکه در این نشست از کدام کشور مشخص نام نگرفت اما قبل از این مقامات حکومتی گفته اند که با ایجاد اجماع بین‌المللی پاکستان با انزوا روبرو شده‌است.

آقای غنی از مردم خواست، آن عده افرادیکه افغانستان را از اجماع ملی و سیاسی بیرون می‌کنند به گونه آنها را در انزوا قرار دهند که حکومت این کشور دشمنان خارجی را در انزوا قرار داده‌است.

وی در ادامه افزود:

" اگر چند وسیله اش را بسته کنید، چیغ ‌های شان به آسمان می‌رسد صدای من بالای ملت بزرگ چه است شما رد‌شان کنید شما به انزوا ببرید مثلی که بد بینان بیرونی افغانستان را دولت تان به انزوا رسانیده‌است."

رئیس جمهور غنی در حالی دلیل افزایش ناامنی‌ها در کشور را فشار‌های افراد بیگانه وابسته به خارجی‌ها می‌داند که در سال روان نقاط مختلف افغانستان با تهدید‌های جدی امنیتی مواجه بوده‌است.

آما آقای غنی می‌گوید، مبارزه نیروهای امنیتی افغان یک جهاد پاک و مقدس بوده و افغانستان را پس از این به قبرستان تروریستان مبدل می‌سازد.

وی همچنان گفت، در حالیکه علمای بزرگ جهان فتوای ضد جنگ در افغانستان را داده اند بناءً درگیری و جنگ در این کشور هیچ جواز ندارد.

در همین حال عبدالله عبدالله رئیس اجراییه که در این نشست حضور داشت گفت، بخاطر تأمین امنیت در کشور حکومت وحدت ملی از نیروهای امنیتی افغان حمایت می‌کند.

عبدالله: بخاطر تأمین امنیت در کشور حکومت وحدت ملی از نیروهای امنیتی افغان حمایت می‌کند.
عبدالله: بخاطر تأمین امنیت در کشور حکومت وحدت ملی از نیروهای امنیتی افغان حمایت می‌کند.

وی گفت:

" یک لحظه هم به خود حق نمی‌دهیم که خدای ناخواسته کاری صورت بگیرد که باعث تضعیف روحیه قوت‌های ما شود در این قسمت همه یکدست یک صدا و متحد در حمایت از نیروهای امنیتی افغان هستیم."

آقای عبدالله گفت، توجه بر نیروهای امنیتی افغان از اولویت‌های کاری حکومت بوده و حمایت از آنها وظیفه تمام افغان‌ها می‌باشد.

رهبران حکومت وحدت ملی در حالی از یک موقف در مورد مشکلات موجود در کشور سخن می‌زنند که پیش از این اختلافات سیاسی میان آنها نگرانی مردم را بر انگیخته بود.

اما رئیس جمهور غنی در این نشست گفت، حکومت وحدت ملی روی مسایل ملی با هم اختلاف ندارد.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG