لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۶

اولین سینمای فامیلی و مخصوص خانم‌ها در کابل


انترنشنل بزنس تایمز

روزنامه انترنشنل بزنس تایمز در شمارۀ اخیرش در مورد هُشدار رئیس جمهور افغانستان به پاکستان نوشته است.

روزنامه می‌نویسد، رئیس جمهور افغانستان به پاکستان هُشدار داد که اگر بندر واگه را مسدود می‌کند، افغانستان راه اموال تجارتی پاکستان به آسیای میانه را مسدود خواهد کرد.

رئیس جمهور اشرف غنی در صحبت با نماینده خاص بریتانیا برای افغانستان و پاکستان گفته است که افغانستان وابسته به بندر کدام کشور خاص نمی‌باشد، بلکه راه های دیگری برای واردات و صادرات اموال تجارتی خود دارد.

انترنشنل بزنس تایمز در ادامه می‌نویسد، افغانستان همواره از پاکستان و کشور های منطقه خواسته است تا مشکلات تخنیکی بر سر راۀ پیشرفت‌های اقتصادی افغانستان را دور کنند.

محمد اشرف غنی گفته است که پاکستان با گرفتن جلو صادرات میوه خشک و تازه افغانستان میلیون‌ها دالر به تجار افغان خساره وارد کرده‌است.

روزنامه انترنشنل بزنس تایمز می‌گوید، رئیس جمهور اشرف غنی در جریان کنفرانس خبری با نماینده خاص بریتانیا برای افغانستان و پاکستان، اسلام آباد را بگونه مستقیم متهم کرده گفت، بدون در نظر داشت همسایه‌گی خوب و نورم های بین المللی از تروریزم در افغانستان حمایت می‌کند.

هفنگتن پُست

روزنامه هفنگتن پُست مطلبی را در مورد یک سینما برای خانواده‌ها بخصوص برای زنان در کابل نوشته است.

روزنامه می‌نویسد، زنان اکنون در سینمای فامیلی گلیکسی می‌توانند برای چندین ساعت آزادانه فلم تماشا کنند.

هفنگتن پُست در ادامه می‌گوید، در زمان رژیم طالبان در افغانستان، تمامی سینما ها یا مسدود بودند و یا هم از بین برده شدند اما پس از سرنگونی رژیم این گروه یکبار دیگر سینما ها در اینکشور رونق گرفت.

اما نویسنده این مطلب می‌گوید، با آنکه در قانون افغانستان برای رفتن زنان به سینما پابندی وضع نشده اما باز هم تمامی تماشاچیان مردها اند.

سینمای فامیلی گلیکسی را یک افغان بنام ابوبکر غرزی و پنج تن از دوستان او بروی تماشاچیان گشوده‌اند.

این سینما از ۹:۳۰ صبح تا هفت بجه شام فلم ها را به نمایش می‌گذارد.

به گفتۀ هفنگتن پُست، تنها به خانواده ها و زنان اجازه ورود در این سینما داده می‌‎شود، مردها و مجردها نمی‌توانند در این سینما فلم ببینند.

XS
SM
MD
LG