لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۸

تدابیر امنیتی در کندز به مناسبت عید قربان گرفته شده‌است


در کندز به مناسبت فرا رسیدن عید سعیداضحی تدابیر جدی امنیتی اتخاذ شده است

لوی پاسوال شیرعزیز کامه‌وال قوماندان عمومی زون ۸۰۸ سپین زر در کندز به تمام باشنده‎گان این ولایت و زون شمال‌شرق اطمینان می‌دهد که به خاطر روزهای عید سعید اضحی تدابیر شدید امنیتی را روی دست گرفته‎اند، تا مردم بتوانند بدون کدام نگرانی روزهای عید قربان را در کنار خانواده‌ها و دوستان شان سپری نمایند.

کامه‌وال می‌گوید که نیروهای مشترک افغان در سائیر نقاط این ولایت به طالبان مسلح ضرباتِ محکم وارد کرده‎اند و به آنان فُرصت نمی‌دهند که سربلند کنند و در برابر مردم مشکلات خلق نمایند.

کامه وال: ما به قوماندانان ولایت‌های زون شمال‌شرق هدایت دادیم که در مساجد، عیدگاه‌ها، داخل شهر و لسوالی‌ها تدابیر جدی اتخاذ کنند.
کامه وال: ما به قوماندانان ولایت‌های زون شمال‌شرق هدایت دادیم که در مساجد، عیدگاه‌ها، داخل شهر و لسوالی‌ها تدابیر جدی اتخاذ کنند.

آقای کامه‌وال در این خصوص به رادیوآزادی چنین گفت:

"ما به قوماندانان ولایت‌های زون شمال‌شرق هدایت دادیم که در مساجد، عیدگاه‌ها، داخل شهر و لسوالی‌ها تدابیر جدی اتخاذ کنند، تا مردم ما روزهای عید را به خوبی و بدون کدام تشویش سپری کنند."

موصوف از تمامی باشنده‎گان این ولایت می‌خواهد که در راستای تأمین امنیت با نیروهای مشترک افغان هم‌کاری همه جانبه نمایند.

با این همه شماری از اهالی این ولایت نیز خیلی خوشنود هستند، که نیروهای مشترک دولتی به‌خاطر بهبود وضعیت امنیتی تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده‎اند.

یکتن از کندزیان: ما خوش هستیم که نیروهای دولتی در داخل شهر کندز تدابیر جدی امنیتی را گرفته‎اند.
یکتن از کندزیان: ما خوش هستیم که نیروهای دولتی در داخل شهر کندز تدابیر جدی امنیتی را گرفته‎اند.

یک‌تن از آنان پیرامون تدابیر امنیتی روزهای عید قربان به رادیوآزادی چنین گفت:

"محمد نسیم هستم، ما خوش هستیم که نیروهای دولتی در داخل شهر کندز تدابیر جدی امنیتی را گرفته‎اند، تا مردم به خوبی عید قربان را تجلیل بکنند و من از تمامی نیروهای امنیتی تشکری می‎کنم که به خاطر تأمین امنیت مردم از هیچ گونه سعی و تلاش و فدای کاری دریغ نمی‌کنند."

در عین زمان شماری از منسوبین نیروهای مشترک افغان که در حال حاضر در جاده‌های داخل شهر و شاهراه‌های عمومی این ولایت سرگرم وظایف شان هستند می‌گویند تلاش می‌ورزند که از هرگونه تحرکات و حملات پلان شده عناصر ضد دولتی جلوگیر کنند، تا مردم روز‌های عید سعید اضحی را به خوشی سپری کنند.

چندتن از این منسوبین در این مورد گفتند:

"ذبیح الله هستم، پلان‌های قوی به خاطر تأمین امنیت گرفته شده‎است و دشمن خیلی ضعیف است و هیچ‌کاری کرده نمی‌توانند به مردم خود اطمینان می‌دهم به خوشی عید را تجلیل کنند."

"نصیراحمد هستم، ما شب و روز زحمت می‌کشیم تا مردم ما در فضای امن بدون نگرانی عید قربان را تجلیل کنند و به دشمنان این وطن این اجازه را نمی‌دهیم که در برابر مردم ما مشکلات ایجاد کنند."

باید یاد آورشد، که سال گذشته به‌ تاریخ ۶ میزان به روز پنجم عید قربان کندز به دست طالبان مسلح سقوط کرده بود، اما پس از چهارده روز نیروهای مشترک دولتی توانستند که این ولایت را از چنگ طالبان مسلح آزاد نمایند، اما هنوزهم خاطرات تلخ و غم انگیز آن روز در اذهان مردم وجود دارد، ولی مسئولان محلی این ولایت به کندزیان اطمینان می‌دهند که بار دیگر فاجعه سال گذشته تکرار نخواهد شد.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG