لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۸

محسنی: در عملیات تصفیوی ظفر ۳۲ در غور ۳۵ طالب کشته شده‎است


در طی عملیات تصفیوی که به تازه‎گی تحت نام ظفر ۳۲ از ولسوالی دولینه به سمت ولسوالی پسابند غور راه اندازی شده‎است، ۷۷ مخالف دولت کشته و زخمی شده‎است.

مقامات امنیتی غور می‎گویند که تا سه الی چهار روز دیگر کاروان نیروهای امنیتی راه زمینی ولسوالی پسابند را پاکسازی و به آن ولسوالی خواهند رسید.

این عملیات پس از حملات شدید مخالفین طی چهارماه گذشته به هدف تسخیر ولسوالی پسابند، راه اندازی شده‎است.

جنرال غلام مصطفی محسنی قوماندان امنیه غور در صحبت به رادیو آزادی، خاطر نشان می‎سازد که در جریان این عملیات تا هنوز ضمن خنثی نمودن ۴۶ حلقه ماین ضد پرسونل، ۳۵ طالب مسلح کشته و چهل دوتن شان زخم برداشته‎اند.

وی افزود:

"از روز اول که عملیات شروع شده تا هنوز ما ۴۶ حلقه ماین ضد پرسونل را خنثی نمودیم و به تعداد ۳۵ طالب کشته و ۴۲ تن زخمی گردیدند وهم اکنون هم قطعات ماه سنگرهای دشمن را در منطقه چهلگزی تسخیر کردند وفعلا پیش روی جریان دارد. "

قوماندان امنیه غور می‎افزاید که در جریان این عملیات دو تن از نیروهای امنیتی به شمول یک تن از افراد خیزش مردمی کشته و چهار تن شان زخم برداشته‎اند.

قوماندان امنیه غور کندی در این روند را موجودیت ماین‎های جاسازی شده کنار جاده می‌داند.
قوماندان امنیه غور کندی در این روند را موجودیت ماین‎های جاسازی شده کنار جاده می‌داند.

هرچند پیش روی این عملیات تا هنوز چندان چشم گیر نبوده است اما قوماندان امنیه غور کندی در این روند را موجودیت بیش از حد ماین‎های جاسازی شده کنار جاده که از سوی طالبان صورت گرفته‎است، عنوان می‎کند.

آقای محسنی اضافه می‎کند که کاروان نیروهای امنیتی که از سوی نیروهای هوائی نیز حمایت می‎شوند تا دو الی سه روز دیگر خود را به ولسوالی پسابند خواهد رساند و برای پاکسازی ساحات از موجودیت طالبان دست به کار می‎شوند.

وی همچنان افزود:

" تا زمانی‎که در این مسیر مقاومت وجود داشته باشد عملیات ما جریان دارد و تا دو الی سه روز به ولسوالی پسابند خواهیم رسید تنها مشکل ماین‎ است که قطعات با احتیاط به پیش می‎روند، ما حمایت مردمی فوق العاده داریم و دشمن ضعیف تاب مقاومت را ندارد و نیروهای هوایی هم حمایت می‎کنند. "

اما طالبان مسلح تا هنوز در این باره به رسانه‎ها چیزی نگفته‎اند.

عملیات ظفر ۳۲ در حالی صورت می‎گرد که از چهار ماه به این سو طالبان در تلاش تسخیر این ولسوالی می‎باشند که در این نبردها بیش از ۱۵۰ تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی گردیده‎اند.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG