لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۳

زایرین افغان بدون کدام حادثه مراسم حج را ادا کردند


سفارت افغانستان در عربستان سعودی می‌گوید، زایرین افغان در جمع دیگر مسلمانان دیروز مراسم عرفات را در عربستان سعودی بجا کردند.

سید جلال کریم سفیر افغانستان در عربستان سعودی شام دیروز در صحبت با رادیو آزادی گفت، مراسم عرفات بدون کدام حادثه سپری شد. او افزود که زایرین حج پس از این مراسم از عرفات به سوی مزدلفه می‌روند.

وی گفت:

"همه حجاج افغانی به خیر و با صحت کامل به سر می‌برند. من خودم شخصاً به مکه رفتم، از ساختمان‌های که حجاج افغانی بود و باش می‌کردند، دیدن کردم. آنها از سهولت‌های که امسال برای‌شان فراهم گردیده بود، سپاس گذاری نمودند. محل اقامت ‌شان خوب بود، غذای‌شان خوب بود و کسی بیماری خطرناک نداشت. همه زایرین افغان به منا و از آنجا به عرفات با امن انتقال یافتند و ما از حکومت عربستان سعودی متشکریم."

از سوی دیگر، وزارت امور داخله و حج و اوقاف عربستان سعودی گفته اند که تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده و همه سهولت‌ها برای حاجیان در نظر گرفته شده‌است.

حجاج افغانی با سایر زایرین جهان صبح دیروز قبل از طلوع آفتاب در صحرای عرفات جمع شده و به گفتۀ سفیر افغانستان در ریاض آنها نماز ظهر و عصر را ادا کرده و پس از آن راهی مزدلفه شده، شب را در آنجا سپری می‌کنند.

امسال بیش از دونیم میلیون مسلمان از سراسر جهان به شمول زایرین افغان، مراسم عرفات را در عربستان سعودی بجا کردند.

سفیر افغانستان در عربستان سعودی در ادامه به رادیو آزادی گفت، حجاج سپس صبح روز اول عید یعنی امروز بعد از زدن شیطان با هفت سنگریزه، قربانی می‌کنند و به سوی خانه کعبه می‌روند.

وی افزود:

"حجاج ما سه روز مکمل در منا می‌باشند، ذبح می‌کنند و بعد از گذشتاندن منا بخیر به کشور‌شان بر می‌گردند."

به گفته سید جلال کریم سفیر افغانستان در عربستان سعودی، اولین پرواز حجاج افغانی از عربستان سعودی به قصد افغانستان در هژدهم ماه سپتمبر صورت می‌گیرد.

قرار بود که امسال ۳۰ هزار تن زایرین افغان به بیت الله شریف مشرف شوند، اما به دلیل بازسازی ساختمان مسجد الحرام و منطقه طواف در تعداد زایرین کاهش آمده و بیست چهار هزار عازم بیت الله شریف شدند.

XS
SM
MD
LG