لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۳

اوباما جمهوری‌خواهان را به ترویج نفرت متهم می‌کند


رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز سه شنبه به دفاع از نامزد حزب دموکرات، جمهوری‌خواهان را به ترویج نفرت متهم کرد.

بارک اوباما در جریان سخنرانی به یک راهپیمایی اعضای حزب دموکرات از هیلاری کلنتن که بعد از یک هفتۀ مصروف، حالت صحی‌اش بهم خورد، به حیث نامزد صاحب صلاحیت برای ریاست جمهوری ستایش کرده، با تمسخر رقیب وی دونالد ترمپ را به هیچ وجه مناسب ندانسته است.

بارک اوباما نامزد جزب جمهوری‌خواه دونالد ترمپ را متهم کرد که یک شخص غیر آماده و غیر جدیست.

بارک اوباما که در یک اجتماع شش هزار نفری در مرکز فلادلفیا سخنرانی می کرد نامزد جزب جمهوری‌خواه دونالد ترمپ را متهم کرد که یک شخص غیر آماده و غیر جدیست.

اوباما: ترمپ واقعاً یک شخص دارای برنامه و واقع‌بین نیست.
اوباما: ترمپ واقعاً یک شخص دارای برنامه و واقع‌بین نیست.

وی می‌گوید:

"بیایید در مورد آقای ترمپ صحبت کنیم، او واقعاً یک شخص دارای برنامه و واقع‌بین نیست. او خودش را یک تاجر می‌خواند، ولی امریکا تجار زیاد اعم از مرد و زن دارد که بدون اخفای مالیات‌شان، یا هدایت محاکم، دعوا های حقوقی و کارگرانی که برای‌شان حقوق پرداخته نشده‌است، موفق بوده‌اند. مردم احساس می‌کنند که فریب داده شده‌اند."

کمپاین انتخاباتی هیلاری کلنتن نامزد حزب دموکرات می‌گوید، وی روز سه شنبه را به مطالعۀ اخبار اطلاعاتی، تماس‌های تلیفونی و تماشای سخنرانی بارک اوباما از طریق تلویزیون سپری کرد.

هیلاری کلنتن در یک ویدیو نشان داده شده بود که به مشکل روی پاهایش ایستاده است. بعداً کمپاین انتخاباتی وی گفت، وی به بیماری التهاب شش یا سینه و بغل دچار شده‌است و برنامه این هفته‌اش را لغو کرد. قرار است وی روز پنجشنبه کارش را دوباره از سر گیرد.

کمپاین انتخاباتی: وی به بیماری التهاب شش یا سینه و بغل دچار شده‌است.
کمپاین انتخاباتی: وی به بیماری التهاب شش یا سینه و بغل دچار شده‌است.

این رویداد و تلاش کمپاین انتخاباتی هیلاری کلنتن در زمینۀ پنهان نگهداشتن تشخیص بیماری وی باعث نگرانی‌ها شده‌است.

بارک اوباما در جریان سخنرانی‌اش در فلادلفیا استدلال نمود که هیلاری کلنتن با شفافیت عمل کرده، سوابق صحی و مالی‌اش را بیشتر از رقیب‌اش ارائه کرده‌است.

به گفتۀ بارک اوباما هیلاری کلنتن اسناد مالیاتی‌اش را نیز ارائه کرده‌است، در حالیکه دونالد ترمپ از ارائه آن خودداری می‌کند.

بارک اوباما به طرفدران دونالد ترمپ مراجعه نموده، تلاش نمود ادعای دونالد ترمپ را در مورد اینکه وی یک قهرمان طبقۀ کارگر است، مورد سوال قرار دهد.

وی دونالد ترمپ را متهم کرد که یک شخص غیر آماده و غیر جدیست و او را غیر واقع‌بین خواند.

بارک اوباما به ستایش دونالد ترمپ از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز اشاره کرد، شخصیکه بارک اوباما او را یک مرد قوی مستبد تصویر کرد که مطبوعات را کنترول نموده و مخالفان عقایدش را سرکوب می‌کند.

XS
SM
MD
LG