لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۳

قصر سفید می‎خواهد بر ضد هکرهای روسی یک دوسیه حقوقی را باز کند


قصر سفید در تلاش آنست تا بر ضد این هکرهای روسی که به باور آن‎ها در افشای اخیر اطلاعات به خاطر اخلال در انتخابات امریکا دست دارند، یک دوسیه حقوقی را باز کند.

بر اساس گزارش آژانس خبری رویترز، اداره "اف. بی. ای" در این مورد روی جمع آوری اسناد کار می‎کند، اما جمع آوری آن دشوار به خاطر آنست، که مهمترین اسناد، اشد محرم محسوب می‎شوند.

براساس گزارش آژانس خبری رویترز، اداره تحقیقات فدرالی امریکا(اف. بی. آی) به منظور اعلام جرم بالای برخی هکرهای روسی، روی جمع آوری اسناد و مدارک اثباتیه کار می‎کند. ولی ثابت شده‎است که این کار مشکل به خاطر آنست که تعدادی از مهمترین مدارک و شواهد توسط اداره امریکا اشد محرم شناخته شده‎اند.

مقامات وزارت خارجه ایالات متحده امریکا تصور می‎کنند که دعوی حقوقی بهترین عکس العمل به آنچه می‎باشد که به باور آن‎ها تلاش‎های در حال افزایش روس‎ها به خاطر اخلال و بی اعتبار ساختن انتخابات ماه نوامبر در امریکا محسوب می‎شود و دعوای حقوقی برخورد آشکار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را شعله ور نمی‎سازد.

مقامات رسمی امریکا به این نتیجه گیری رسیدند که هدف روس‎ها صرف پیشرفت یک کاندید در برابر کاندید دیگر نبوده، بلکه می‎خواهند انتخابات و دموکراسی جاری در امریکا را بی اعتبار سازند.
مقامات رسمی امریکا به این نتیجه گیری رسیدند که هدف روس‎ها صرف پیشرفت یک کاندید در برابر کاندید دیگر نبوده، بلکه می‎خواهند انتخابات و دموکراسی جاری در امریکا را بی اعتبار سازند.

به نوشته آژانس خبری رویترز، مقامات وزارت خارجه امریکا فکر می‎کنند که دو سازمان استخباراتی روسیه یعنی اداره استخبارات اردوی روسیه (جی. آر. یو) و سازمان استخباراتی ملکی این کشور در عقب حملات اخیر قرار دارند و این حملات گستاخانه تر شده‎است.

با وصف آنکه کریملن به شدت این اتهامات را رد می‎کند، برخی مقامات به این باورند که حکومت روسیه یک رقابت را بین اداره استخبارت اردوی روسیه (جی. آر. یو) و سازمان استخباراتی ملکی این کشور براه انداخته‎است تا دیده شود، کدام یک از آن‎ها می‎توانند بیشترین مواد تخریبی را توزیع کنند.

با متعدد بودن اهداف هکرها که کمیته ملی دموکراتیک و مقامات ارشد سابق حزب دموکرات بوده است، مقامات رسمی امریکا به این نتیجه گیری رسیدند که هدف روس‎ها صرف پیشرفت یک کاندید در برابر کاندید دیگر نبوده، بلکه می‎خواهند انتخابات و دموکراسی جاری در امریکا را بی اعتبار سازند.

جان ارنست سخنگوی قصر سفید پذیرفته است که شکل دهییک عکس العمل مناسب در مقابل هکرهای روسی، وظیفه دشواریست که در برابر اداره امریکا قرار دارد.

کانگرس امریکا نیز روی عکس العمل به روسیه، کار می‎کنند.

دموکراتان ارشد در کمیته استخبارتکانگرس امریکا نیز روی عکس العمل به روسیه که احتمال دارد وضع تحریم‎های را نیز شامل شود، کار می‎کنند.

XS
SM
MD
LG