لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۷:۰۱

تطبیق توافقنامۀ جهانی در مورد پناهجویان به آنان حقوق بیشتر خواهد داد


بانکی مون سرمنشی سازمان ملل‌متحد به اجلاس روز دوشنبه اسامبله عمومی این سازمان گفت، در صورت تطبیق توافقنامه بین‌المللی در مورد پناهجویان، حقوق آن‎ها بطور خاص در بخش‎های تعلیم و تربیه و کاریابی بهبود خواهد یافت.

مون روز دوشنبه گفت:

"در صورت تطبیق توافقنامه بین‌المللی در مورد پناهجویان، حقوق آن‎ها بطور خاص در بخش‎های تعلیم و تربیه و کاریابی بهبود می‎یابد."

به نوشته آژانس خبری «دی، پی، ای» جرمنی بانکی مون در نخستین اجلاس سازمان ملل‌متحد که در سطح عالی در مورد پناهجویان تدویر یافته گفت، در صورت عملی شدن این توافقنامه اطفال بیشتر به مکتب خواهند رفت، پناهجویان خواهند توانست شغل بیابند و از سایر حقوق آن‎ها حراست خواهد شد.

مون: در صورت تطبیق توافقنامه بین‌المللی در مورد پناهجویان، حقوق آن‎ها بهبود می‎یابد.
مون: در صورت تطبیق توافقنامه بین‌المللی در مورد پناهجویان، حقوق آن‎ها بهبود می‎یابد.

​روز دوشنبه در آغاز اجلاس اسامبله عمومی سازمان ملل‌متحد رهبران ۱۶۳ کشور عضو این سازمان مصوبه سیاسی را تصویب کردند که به هدف تعهدات بیشتر در امر مدیریت پناهجویان و مهاجرین از طریق تضمین حقوق بشری آن‎ها تدوین شده‎است تا از این گروه‎های صدمه‌پذیر حراست شده و تقسیم مسئولیت بین‌المللی بهبود یابد.

بانکی مون گفت، اجلاس روز دوشنبۀ این سازمان یک شکست بن بست را نشان می‎دهد که در برابر آزمون‎های ناشی از مهاجرت انسانی اتخاذ شد.

بر اساس این توافقنامه جدید، کشورهای جهان تعهد کردند تا تمویل مساعدت‎های بشری به خاطر حل بحران‎های را بهبود بخشند که انسان‎ها را محبور به ترک خانه‌های شان می‎کنند.

الحسین: به نظر می‌رسد که خیلی‌ها دهشت جنگ‌های جهانی را فراموش کرده‌اند.
الحسین: به نظر می‌رسد که خیلی‌ها دهشت جنگ‌های جهانی را فراموش کرده‌اند.

آژانس خبری «دی، پی، ای» جرمنی می‎نویسد، زید راد الحسین کمشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل‌متحد یک هشدار قوی را در مورد زینوفوبیا (Xenophobia) یا بیگانه ستیزی ارائه نموده گفت، به نظر می‎رسد که خیلی‎ها دهشت جنگ‎های جهانی را فراموش کرده‎اند.

قرار است روز سه شنبه بارک اوباما رئیس جمهور امریکا میزبان اجلاسی باشد که در آن حدود ۴۰ کشور جهان اشتراک می‎کنند و در این اجلاس در مورد تدابیر جدید کمک با مهاجرین صحبت خواهد شد.

اشتراک کننده‎گان در مورد مساعدت با مهاجرین و یا ایجاد زمینه‎های کار و تحصیل برای آن‎ها تعهد خواهند کرد.

در حال حاضر بطور بی‌سابقه حدود ۶۵.۳ میلیون تن در جهان بی‌جا شده‎اند که ۲۱ میلیون مهاجر نیز شامل آنست.

حدود نصف مهاجرین جهان در هشت کشور یعنی ترکیه، پاکستان، لبنان، ایران، ایتوپیا، اردن، کینیا و یوگندا بسر می‎برند.

XS
SM
MD
LG