لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۱۲:۲۸

هشت کشور اروپایی تعهد کرده‌اند که پناهجویان را می‌پذیرند


بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در سخنرانی‌اش به اجلاس ۵۰ کشور جهان که در حاشیۀ اجلاس اسامبله عمومی سازمان ملل متحد تدویر یافته بود، از کانادا و جرمنی ستایش کرد که دروازه‌های شان را بروی پناهجویان سوریه باز کرده‌اند که در اثر جنگ‌ها مجبور به مهاجرت از کشور‌شان شده‌اند.

بارک اوباما گفت:

"کشورهای زیاد با کمک به پناهجویانی که در اثر جنگ‌ها بی‌جا شده‌اند، کار درست را می‌کنند، اما کشور‌های زیاد هم وجود دارند که علی‌الرغم آنکه پافشاری می‌کنند که پناهجویان باید خود را با رسوم جوامع آن‌ها برابر سازند، از لحاظ اقتصادی و جغرافیایی در موقعیت خوب قرار داشته و می‌توانند کمک‌های بیشتر بکنند."

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا بخاطر پذیرش مهاجرین از جرمنی و کانادا ستایش کرد.
بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا بخاطر پذیرش مهاجرین از جرمنی و کانادا ستایش کرد.

بارک اوباما روز سه شنبه اعلان کرد که در سال جاری کشور‌های زیاد برای پناه دادن به پناهجویان آماده خواهند بود و نسبت به سال گذشته به بیشتر از دو برابر آن‌ها جای خواهند داد.

هشت کشور جهان رومانیا، پرتگال، جمهوری چک، هسپانیه، ایتالیا، لوکزامبورگ و فرانسه بطور خاص تعهد کرده‌اند که پناهجویان را خواهند پذیرفت که به گفتۀ مقامات امریکایی تعداد آن ۱۰ برابر نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی بیشتر است.

جامعۀ جهانی همچنان تعهد کرده‌است که برای برنامه‌های خاص کمک به مهاجرین چهار میلیارد دالر نسبت به سال ۲۰۱۵ مساعدت بیشتر خواهند کرد که از آن برای ساختن مکاتب برای اطفال مهاجر در کمپ‌ها و ایجاد زمینه کاری برای حدود یک میلیون پناهجو استفاده خواهد شد.

این در حالیست که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکان جهان نیز روز سه شنبه در ایتالیا اجلاس نماینده‌گان ادیان مختلف به شمول اسلام و یهودیت را به خاطر تفاهم بین ادیان، افتتاح کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکان جهان
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکان جهان

در این مراسم برای قربانیان جنگ‌ها در سوریه و افغانستان نیز دعا شد:

"برای قربانیان جنگ‌ها، جنگ‌های که نفرت و اسلحه را در زمین پخش می‌کنند و برای صلح دعا کنیم و برای برادران و خواهرانی که زیر تهدید بمب‌ها زنده‌گی کرده، همه چیز را گذاشته مجبور به ترک خانه‌ های‌شان بسوی نامعلوم شده‌اند، برای صلح دعا کنیم."

در حال حاضر بطور بی‌سابقه حدود ۶۵.۳ میلیون تن در سطح جهان بی‌جا شده‌اند که ۲۱ میلیون تن آن شامل پناهجویانی اند که از کشور‌های سوریه، افغانستان و عراق و سایر مناطق جنگ مهاجر شده‌اند.

XS
SM
MD
LG