لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۲

اف.بی.آی: احمد خان بیهوش است و در حالتی نیست که از وی تحقیق شود


یک مقام (اف. بی آی) به آژانس خبری اسوشیتدپرس گفته‎است، احمد خان رحمی تا هنوز هم بیهوش و در شفاخانه قرار دارد و به کمک تیوب‎ها نفس می‎کشد و کارمندان امنیتی تلاش می‎کنند، در مورد وی اطلاعات را گرد آوری کنند.

تحقیق کننده‎گان امریکایی می‎گویند احمد خان رحمی نسبت جراحات وارده در حالتی قرار ندارد که از وی تحقیق شود.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتدپرس احمد خان رحمی روز دوشنبه در ایالت نیوجرسی در جریان درگیری با پولیس زخمی شد و تا هنوز معلوم نیست که بطور دقیق چی وقت در برابر محکمه حضور خواهد یافت.

وی متهم است که شام شنبه یک انفجار را در نیویارک انجام داد که در نتیجه آن ۳۱ تن زخمی شدند.

احمد خان رحمی
احمد خان رحمی

در هفته جاری خانم احمد خان رحمی به سفارت امریکا در امارات متحده عربی اطلاعاتش را ارایه کرد و یک تن از پرسونل نیروهای حراست از قانون امریکا گفته‎است، وی عازم ایالات متحده امریکا شده‎است.

در گزارش‎های قبلی گفته شده بود که خانم احمد خان رحمی شهروند پاکستان است، اما اینک حکومت پاکستان می‎گوید، وی شهروند افغانستان است.

نفیس ذکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روزپنجشنبه در یک نشست خبری گفت:

"همسر رحمی در کابل تولد شده و شاید به پاکستان رفت و آمد داشته‎است."

این درحالیست که برخی رسانه‎های امریکایی گزارش داده‎اند که احمد خان رحمی پیش از این با یک خانم دیگر زنده‎گی می‎کرد و از او یک فرزند داشته‎است.

به گفته تحقیق کننده‎گان، خانم احمد خان رحمی در ماه جون از امریکا خارج شده بود، اما در مورد این‎که بالای وی شک وجود دارد چیزی نگفته‎اند.

پولیس امریکا گفته است احمد خان رحمی چندین بار به پاکستان مسافرت نموده، دوباره به امریکا برگشته است. وی می‎خواست بفهمد که چگونه از گروه‎های افراطی می‎تواند پول دریافت نموده و برای انجام حملات آموزش حاصل کند.

XS
SM
MD
LG