لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۲:۳۷

سازمان "نسل امید": وحدت ملی راه مناسب برای آوردن صلح است


یک نهاد جوانان موسوم به "سازمان نسل امید" از روز جهانی صلح در کابل تجلیل کرد.

مسئولان و اعضای این سازمانصلح را برای پیشرفت، انکشاف و مساعد شدن زمینه خوب برای زنده‎گی مردم در کشور یک انتخاب مناسب خوانده و از مردم بخصوص جوانان خواست تا برای تامین صلح در کشور تلاش نمایند.

اعضای این نهاد روز جمعه در مراسمی که به همین مناسبت در تپه وزیر محمد اکبر خان در کابل راه اندازی شده بود وحدت ملی میان مردم را راه مناسب برای آوردن صلح در کشور خواندند.

حمید سالنگی رئیس این سازمان گفت جنگ چهار دهه در افغانستان مردم این کشور را از کاروان ترقی وپیشرفت بازمانده‎است.

سالنگی: نسل نو این کشور خواهان صلح است.
سالنگی: نسل نو این کشور خواهان صلح است.

وی افزود:

"نسل نو این کشور خواهان صلح است و از گروه‎های جنگی خواهان این هستیم تا بیایند در همچو روز مقدس به پروسه صلح بپیوندند، همه ما افغان هستیم و در زیرپرچم افغانستان زیست داریم."

سازمان نسل امید از روز جهانی صلح در حالی تجلیل می‎کند که هنوز هم در برخی از ولایات جنگ میان نیروهای امنیتی و شورشیان مسلح جریان دارد.

مسئولان حکومت همواره تاکید کردند که درعقب این جنگ دست‎های خارجی و استخبارات کشورهای همسایه وجود داشته و مخالفان مسلح را تجهیز می‎کنند.

این در حالیست که حکومت افغانستان توانست توافقنامه صلح را با حزب اسلامی، یکی از گروه‎های مخالف به روز پنجشنبه امضا نماید.

سادات: ما از توافقنامه صلح استقبال می‎کنیم.
سادات: ما از توافقنامه صلح استقبال می‎کنیم.

کمال سادات معین جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ در مراسم امروزی گفت:

"ما از اقدام اخیرحکومت که با هیئت جناب حکمتیار توافقنامه صلح را امضا کرد استقبال می‎کنیم و از جوانان کشور می‎خواهیم که در قریه‎ها، ولسوالی و ولایات شان کسانی را که به مخالفت قرار دارند، آنان را به صلح فرا بخوانند تا ما این موضوع را از طریق صلح حل کنیم. "

حکومت افغانستان بخاطر تامین صلح همواره بالای مخالفان مسلح صدا کرده است تا خشونت را کنار گذاشته و هر نوع اختلافات شان را از راه گفتگو حل نمایند.

مراسم تجلیل از روز جهانی صلح که از سوی سازمان نسل امید در کابل راه اندازی شده بود با اجرای پارچه‎های تمثیلی و پخش پارچه‎های موسیقی در باب صلح پایان یافت.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG