لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۲

مسئول شبکه نهادهای جامعه مدنی هرات در یک سوء قصد شدیداً زخمی شد


خلیل احمد پارسا مسئول شبکه نهادهای جامعه مدنی هرات
خلیل احمد پارسا مسئول شبکه نهادهای جامعه مدنی هرات

خلیل احمد پارسا مسئول شبکه نهادهای جامعه مدنی هرات، شب گذشته مورد سوء قصد افراد مسلح موترسکل سوار در نزدیکی دفتر والی هرات قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

داکتران در شفاخانۀ حوزه وی هرات می‌گویند، نُه مرمی در قسمت‌های مختلف بدن آقای پارسا اصابت کرده‌است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید، عاملین این رویداد از محل حادثه فرار کرده ولی نیروهای امنیتی تلاش‌ها را بخاطر شناسایی و گرفتاری آنان آغاز کرده‌اند.

در پی این رویداد فعالین جامعه مدنی در هرات نگران اوضاع امنیتی در شهرهرات اند. این افراد نیروهای امنیتی را متهم به غفلت وظیفوی کرده ادعا می‌کنند که آنان توانایی تأمین امنیت شهروندان این ولایت را ندارند.

داکتران در شفاخانه حوزه وی هرات نگران وضعیت صحی خلیل احمد پارسا مسئول شبکه نهادهای جامعه مدنی این ولایت هستند.

داکتر ملکه پیغام سرطبیب شفاخانه حوزه وی هرات گفت، چندین مرمی در قسمت‌های مختلف بدن آقای پارسا اصابت کرده که یکی از آنها به جگرش سرایت کرده‌است.

خلیل احمد پارسا از سوی داکتران شفاخانه حوزه وی هرات مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

او همواره علیه بی‌عدالتی‌ها صدای خود را بلند می‌کرد. آقای پارسا حدود دو هفته قبل در مقابل قنسلگری ایران تظاهراتی را علیه حکومت ایران به راه انداخت و عملکرد پولیس ولایت شیراز این کشور علیه افغانها را به شدت محکوم کرد.

تظاهرات فعالین مدنی هرات در واکنش به برخورد حکومت ایران با مهاجرین افغان که حدود دو ماه قبل در هرات صورت گرفت.
تظاهرات فعالین مدنی هرات در واکنش به برخورد حکومت ایران با مهاجرین افغان که حدود دو ماه قبل در هرات صورت گرفت.

احمد کریم حقیار استاد پوهنتون و یکی از فعالین مدنی در هرات می‌گوید، قبل از این آقای پارسا از سوی بعضی از افراد ناشناس مورد تهدید قرار گرفته بود.

او گفت، نیروهای امنیتی این موضوع را به شماری از فعالین مدنی به ویژه آقای پارسا گوشزد کرده بودند.

در سال‌های اخیر ترور بعضی از افراد از جمله عالمان دینی، نیروهای امنیتی و بعضی از فعالین اجتماعی مدنی در هرات از سوی مردان مسلح موترسکل سوار به یک امر عادی تبدیل شده‌است.

پولیس هرات چندین بار استفاده دو نفر از یک موترسکل در ولایت هرات را ممنوع کرد تا بتواند روند ترورها در این ولایت را متوقف کند اما این شیوه نتیجۀ را به همراه نداشت و ترور‌ها هر از گاهی در این ولایت قربانی می‌گیرد.

قبل از این مقامات محلی در هرات گفته بودند که ترور در ولایت هرات به یک پروژه تبدیل شده‌است و شماری از گروه‌ها تلاش دارند با انجام این گونه حملات تروریستی امنیت این ولایت را مختل سازند.

شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG