لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۹

عبیدی: پولیس کابل ۹۰۰ تن را به اتهام جرایم مختلف باز داشت کرده‌است


پولیس کابل ۹۰۰ تن را به اتهام دست داشتن در قضایای مختلف در دو ماه گذشته بازداشت کرده‌است.

رئیس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه کابل می‎گوید که سطح جرایم جنایی در شهر کابل نسبت به گذشته کاهش یافته‎است.

فریدون عبیدی روز سه شنبه در صحبت با رادیو آزادی با تأکید بر اینکه سطح گرفتاری‎های پولیس کابل در چند ماه گذشته بیشتر شده‎است، گفت که چندین باند سارقین مسلح، باندهای اختطافچیان، سارقین وسایط و مظنونین قضایای جرمی سال‎های پیش را در این اواخر بازداشت کرده‎اند.

عبیدی: پولیس کابل دست آوردهای زیادی در این اواخر داشته است.
عبیدی: پولیس کابل دست آوردهای زیادی در این اواخر داشته است.

وی افزود:

در این اواخر دستاورد‎های زیادی را نیروهای امنیتی بخصوص پولیس کابل دارد، در دو ماه گذشته بیش از ۹۰۰ تن را در پیوند به قضایای مختلف گرفتار کردیم که شامل چندین تن از مجرمین سازمان یافته، سارقین مسلح، سارقین موتر و اختطاف چیان می‎باشند."

عبیدی از عدم همکاری مردم نیز شکایت دارد و می‎گوید که مردم در شناسایی فاعلین قضایای جرمی و محلات مشکوک با پولیس کمک نمی‎کنند.

اما برعکس شهروندان کابل از پولیس انتقاد دارند و می‎گویند که پولیس کابل در جلوگیری از جرایم سازمان یافته در شهر کوتاه آمده‎است.

این در حالیست که به تازه‌گی رئیس جمهور غنی از حوزه نهم امنیتی کابل دیدن کرده و وظایف مسئولان این حوزه را به دلیل سهل انگاری به تعلیق درآورده‌است.

شماری از باشنده‎گان شهر کابل این اقدام رئیس جمهور را می‎ستایند و از وی می‎خواهند که بخاطر بهبود وضعیت شهر کابل، مسئولان امنیتی را تحت فشار قرار بدهد.

باشنده‎گان کابل می‎گویند که جان، پول نقد و اموال شان در این شهر مصون نیست.
باشنده‎گان کابل می‎گویند که جان، پول نقد و اموال شان در این شهر مصون نیست.

این باشنده‎گان می‎گویند، جان، پول نقد و اموال‌شان در این شهر مصون نیست.

احمد نوید و سلیمان دو تن از باشنده‎گان کابل می‎گویند که رفت و آمد شان در شهر در هنگام شب دشوار شده‎است.

آنان می‌گویند:

"در هر منطقه بگونه مثال در مکروریان اگر یک بجه شب بیرون از خانه شوی موبایل، پول و هرچیز که داشته باشید دزدان می‎گیرند و اگر نداشته باشی چند سیلی نیز می‎زنند."

"قبلاً پول زیاد بود حالا که پول کم شده حالا دزدی هم می‎کنند و موتر مردم را می‎برند چند روز پیش موتر یک رفیقم را بردند، خودش حالی دریوری مردم را می‎کند."

در عین حال هادی خالد یکی از کارشناسان امنیتی به این باور است تا زمانی‎که افراد غیر مسئول در کابل خلع سلاح و پولیس تلاش‎های شان را بیشتر نسازد، حادثات جنایی در این شهر همچنان ادامه خواهد داشت.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG