لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۸

هُشدار مقامات روسیه به ایالات متحدۀ امریکا


روسیه به امریکا هُشدار داده که بر نیروهای حکومت سوریه حملاتی را براه نیاندازد. زیرا چنین اقدامی امکان دارد عواقبی خطرناکی را نه تنها به سوریه، بلکه برای همه منطقه به دنبال داشته باشد.

ماریا زخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هُشدار داد که تغییر رژیم در سوریه اعتبار ندارد زیرا تروریستان از همه راه ها استفاده کرده، به اسرع وقت خلا قدرت را در این کشور پُر می‌کنند.

ماریا زخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه

روسیه این مطلب را در یک زمانی بیان می‌کند که امریکا بر گزینه قبلی خودش یعنی حمایت از جنگجویان تحت اپوزسیون حکومت بشار اسد تأکید می‌ورزد.

این در حالیست که نیروهای نظامی حکومت سوریه و روسیه حملات هوایی شان را در حمایت از عملیات زمینی جهت تسلط بر مناطق شهر حلب افزایش داده‌اند که در کنترول جنگجویان شورشی ضد حکومت سوریه می‌باشند.

یک گروه از فعالان سوریه که جنگ در این کشور را نظارت می‌کند، مدعی است که در نتیجه پرتاب یک بمب بیرلی بر بزرگترین شفاخانه شهر حلب، این تأسیسات صحی کاملاً از فعالیت بازمانده‌است.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه دیروز گفت، در نتیجه بمباردمان طیاره های جت جنگی حداقل یک تن کشته و تعدادی زیادی زخمی شده‌اند.

اما سیرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در مصاحبه با بی بی سی در این مورد گفت:

لاوروف: ما تدابیر ضروری را اتخاذ می‌کنیم که به غیر نظامیان آسیبی نرسد.
لاوروف: ما تدابیر ضروری را اتخاذ می‌کنیم که به غیر نظامیان آسیبی نرسد.

"ما تدابیر ضروری احتیاطی را اتخاذ می‌کنیم که به غیر نظامیان آسیبی نرسد. اصطلاح صدمه جانبی توسط ما اختراع نشده و شما می‌دانید که چه کسی این اصطلاح را به میان آورد. طوریکه گفتم ما تدابیر احتیاطی دقیق را اتخاد کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که ما غیر نظامیان را به هیچ صورتی مورد حمله قرار ندهیم. اگر چنین اتفاقی بی‌افتد ما عذر می‌خواهیم. ولی ما نیاز داریم که هر اتهامی را تحقیق کنیم."

تنش ها بین روسیه و امریکا بعد از آن بالا گرفت که آتش بس سوریه در اواخر ماه گذشته از هم پاشید و هر دو جانب یک دیگر شان را به ناکامی این آتش بس مقصر دانستند.

در این حال سیرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه امریکا و متحدین آن را متهم کرد که بین اپوزسیون حکومت سوریه و گروه های تروریستی مانند جبهه النصره مرتبط به القاعده، کدام فرقی قایل نیست.

در نتیجه جنگ اضافه از پنج سال در سوریه بیش از ۲۵۰ هزار تن کشته شده و نزدیک به نصف نفوس این کشور بیجا شده‌اند.

XS
SM
MD
LG