لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۹

صدیقی: طالبان در کندز در خانه‌های ملکیان جا گرفته‌اند


سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان می‎گوید، به هدف جلوگیری از تلفات افراد ملکی عملیات تصفیوی را در کندز با احتیاط به پیش می‎برند.

این وزارت می‎گوید، در حال حاضر نیروهای خاص و کماندو‎های افغان در بخش‎های از شهر کندز مصروف نبرد با مخالفان مسلح قرار داشته طالبان را، عقب زده‎اند.

صدیقی تاکید کرد که نیروهای امنیتی از تمام امکانات خود استفاده می‎کنند.
صدیقی تاکید کرد که نیروهای امنیتی از تمام امکانات خود استفاده می‎کنند.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت به روز سه شنبه در یک نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت دفاع در کابل گفت، بخش‎های از شهر کندز از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی شده‎است.

او تاکید کرد که نیروهای امنیتی از تمام امکانات خود استفاده می‎کنند.

صدیقی می‎گوید، مخالفان مسلح در خانه‎های غیر نظامیان جا گرفته‎اند و به همین دلیل به گفته وی نیروهای امنیتی عملیات شان را با احتیاط به پیش می‎برند.

صدیقی: با تاسف که دشمن در خانه‎های مردم جا گرفته‎اند.
صدیقی: با تاسف که دشمن در خانه‎های مردم جا گرفته‎اند.

او افزود:

" در مناطقی‎که دشمن است حالا محاصره شده، با تاسف که آنان در خانه‎های مردم جا گرفته‎اند و کوشش ما این است که آنان از این مناطق رانده شوند و یا هم کشته شوند."

سخنگوی وزارت دفاع می‎گوید، مخالفان مسلح دولت دو شب قبل از مسیر ولسوالی چهار دره حملات شان را بر شهر کندز آغاز کردند و توانستند بخش‎های این شهر را زیر کنترول بگیرند.

یک سال پیش نیز گروه طالبان برای چند روز محدود شهر کندز را به تصرف خود در آورده بودند اما نیروهای امنیتی افغان توانستند این شهر را از کنترول طالبان دوباره خارج نمایند.

از سوی هم ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ادعا می‎کند که هنوز هم بخش‎های زیادی از شهر کندز را زیر کنترول دارند.

اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع در نشست خبری به روز سه شنبه گفت، کماندوهای اردوی ملی و نیروهای خاص پولیس و امنیت ملی عملیات تصفیوی یی را در شهر کندز آغاز کرده‎اند.

دولت: فعلا در اطراف شهر کندز خصوصا در جنوب، جنوب غرب و غرب تحرکاتی وجود دارند.
دولت: فعلا در اطراف شهر کندز خصوصا در جنوب، جنوب غرب و غرب تحرکاتی وجود دارند.

او افزود:

" شب گذشته قطعات کماندو و قطعات خاص ما همراه با پولیس و امنیت ملی داخل شهر عملیات تصفیوی را شروع کردند، دشمن را تعقیب کردند و از شهر بیرون کردند، مرده‎های شان در میدان ماندند، فعلا در اطراف شهر کندز خصوصا در جنوب، جنوب غرب و غرب تحرکاتی وجود دارند."

وزیری همچنان می‎گوید که از شب گذشته تا حال پنج سرباز اردوی ملی کشته شده و ۱۳ تن دیگر شان زخمی شده‎اند.

یکتن از زخمی شده‌های ملکی
یکتن از زخمی شده‌های ملکی

اما سخنگوی وزارت امور داخله هرچند در مورد تلفات نیروهای پولیس جزئیات ارایه نمی‎کند اما می‎گوید، در این نبردها تا حال ۳۰ مخالف مسلح دولت کشته شده‎اند.

در همین حال فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه در نشست عمومی روز سه شنبه این جرگه از نیروهای امنیتی خواست تا در عملیات‎های شان از دقت بیشتر کار گیرند تا به غیر نظامیان آسیب نرسد.

آقای مسلمیار می‎گوید، حکومت باید برای امنیت کندز توجه جدی کند.

وزارت دفاع افغانستان گفته است به زودی عملیات شفق ۲ را برای تصفیه کامل کندز از حضور طالبان مسلح راه اندازی خواهند کرد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG