لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۹

معاون ترمپ: در برابر عملیات روسیه علیه اسد اقدام نظامی شود


معاون دونالد ترمپ نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری امریکا می‎گوید اگر روسیه به حملات "وحشیانۀ " خود در شهر حلب سوریه ادامه دهد امریکا باید در برابر قوای رژیم بشار اسد از نیروی نظامی کار گیرد.

این اظهارات مایک پنس یک تفاوت آشکار از اظهارات قبلی دونالد ترمپ نامزد جمهوری‌خواه نشان داد.

پنس: اگر روسیه به حملات خود بر حلب و دست داشتن در آن ادامه دهد امریکا باید علیه اسد از نیروی نظامی کار گیرد.
پنس: اگر روسیه به حملات خود بر حلب و دست داشتن در آن ادامه دهد امریکا باید علیه اسد از نیروی نظامی کار گیرد.

​مایک پنس، والی ایالت اندیانا در یگانه و اولین مناظرۀ با همتای دموکرات خود دیروز گفت:

"اگر روسیه به حملات خود بر شهر حلب و دست داشتن در آن ادامه دهد ایالات متحدۀ امریکا باید علیه اهداف رژیم بشار اسد از نیروی نظامی کار گیرد."

این اظهارات مایک پنس در بارۀ احتمال استفاده از نیروی نظامی علیه قوت‎های رژیم بشار اسد فراتر از سخن‎های خود دونالد ترمپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری امریکا می‎باشد.

آقای ترمپ قبل از اظهارات معاون خود گفت دیروز که روسیه توافق آتش‌بس در سوریه را شکست چون به امریکا احترام قایل نیست ولی این را نگفت که در واکنش به گزینۀ نظامی باید متوسل شد.

اظهارات مایک پنس دربارۀ سوریه از اندک موضوعات خبر ساز مناظرۀ دیروز معاونان نامزدهای ریاست جمهوری امریکا در انتخابات آیندۀ این کشور بود.

آقای پنس در این مناظره در برابر اتهامات همتای دموکرات خود از نامزد جمهوری‌خواه دونالد ترمپ پیهم دفاع کرد.

تیم کین، معاون هیلری کلنتن اتهام وارد کرد که دونالد ترمپ نامزد جمهوری‌خواه از رئیس جمهور روسیه و روش قلدری مانند وی الگو سازی می‎کند.

سناتور ایالت ویرجینا تیم کین گفت که دونالد ترمپ دیکتاتورانی چون ولادمیر پوتین، کیم یونگ، معمر قذافی و صدام حسین را دوست دارد.

تیم کین، معاون هیلری کلنتن اتهام وارد کرد که نامزد جمهوری‌خواه دونالد ترمپ از رئیس جمهور روسیه و روش قلدری مانند وی الگو سازی می‎کند.
تیم کین، معاون هیلری کلنتن اتهام وارد کرد که نامزد جمهوری‌خواه دونالد ترمپ از رئیس جمهور روسیه و روش قلدری مانند وی الگو سازی می‎کند.

معاون هیلری کلنتن نامزد دموکرات افزود که دونالد ترمپ که خود یک تاجر املاک است از پوتین ستایش کرده و با چند تاجر روسی که روابط نزدیک با کرملین دارند معاملات تجارتی داشته‎است.

او افزود:

" دونالد ترمپ بارها از پوتین ستایش کرده و این روشن است که او با چند تن از تاجران پر نفوذ روسی که روابط نزدیک با پوتین دارند معاملات داشته‌است و حاضر نیست از آن پرده بردارد. ستاد مبارزات انتخاباتی ترمپ باید یک ماه قبل یا پیشتر از آن به علت روابط مرموز با قوت‎های طرفدار پوتین باید برکنار ساخته می‎شد."

معاون نامزد دموکرات ادعا کرد که چون آقای ترمپ منابع مالی خود را فاش نساخته‎است امریکایی‎ها باید شک داشته باشند که او در ملاقات با پوتین منافع ملی امریکا را بالاتر از منافع شخصی خود مطرح سازد.

ولی مایک پنس معاون آقای ترمپ در تلاش برای تغییر موقف تیم خود

اتهام وارد کرد که دموکرات‎ها به سیاست جنگ افروزی روسیه روح و روان تازه دمیدند.

او گفت که سیاست خارجی ضعیف و سست کلنتن و باراک اوباما پالیسی تجاوز در روسیه را که در اندک سال‎های اخیر دیده شد نیرومندتر ساخت.

او گفت که امریکا باید در برابر روسیه یک سیاست آشکار از نشان دادن زور توام با صراحت و سادگی را به پیش گیرد.

XS
SM
MD
LG