لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۱

کنفرانس بین‌المللی "ادیان بر ضد تروریزم" در مسکو برگزار می‎شود


قرار است، یک کنفرانس بین‌المللی زیر عنوان "ادیان بر ضد تروریزم" پنجشنبه آینده در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار شود.

هدف برگزار کننده‌گان این کنفرانس که نماینده‌گان ۶۰ کشور جهان در آن اشتراک خواهند کرد، این است که از طریق دیالوگ و شناخت ارزش‎های مذهبی می‎توان یک جاگزین اخلاقی و مذهبی به تروریزم پیدا کرد.

پوهنتون دوستی خلقیان روسیه به همکاری سفارت قزاقستان در مسکو، این کنفرانس را سازماندهی می‎کند.

در اعلامیۀ مطبوعاتی سازماندهندگان گفته شده که این کنفرانس بین‌المللی به ابتکار قزافستان تنظیم شده و سلسله از نشست‎های اند که در ارتباط به مبارزه با تروریزم برگزار شده‎اند.

نظریه برگزاری همچون کنفرانس سال گذشته در بیانیه نور سلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در هفتادومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح گردید.

در اعلامیۀ مطبوعاتی در این زمینه آمده‎است که رئیس جمهور قزاقستان در اجلاس سازمان ملل‌متحد در شهر نیویارک امریکا در این زمینه اشاره کرده گفت، بشریت از روش معمول جلوگیری از جنگ و فایق آمدن بر نتایج آن باید به یک استراتژی جدید انکشافی ارتقا کند که چنین یک استراتژی جنگ‎ها را بی معنی خواهد ساخت.

در جمع اشتراک کننده‌گان کنفرانس، متخصصان، دانشمندان، رهبران روحانی از روسیه، اروپا، آسیا و افریقا و همچنان محصلان پوهنتون‎ها از ۶۰ کشور شامل نماینده‌گان سوریه، ایران، عراق، فرانسه، کولمبیا، افغانستان، نایجریا و دیگر کشورها اشتراک خواهند کرد.

اشتراک کننده‌گان در مورد تهدیدها از سوی تروریزم و راه‎های مبارزه با آن بحث و گفتگو خواهند کرد.

اعلامیه می‎افزاید، سازمان دهنده‌گان این کنفرانس قصد دارند تا نشان دهند که از طریق دیالوگ و شناخت ارزش‎های مذهبی یک جاگزین اخلاقی و مذهبی به تروریزم مکن است.

XS
SM
MD
LG