لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۳

نیروهای کوماندو: نیروهای افغان در شهر کندز پیش روی کرده‌اند


احمد جاوید سلیم سخنگوی نیروهای کماندوی افغان می‌گوید که نیروهای کماندو طی یک عملیات تصفیوی توانستند برخی از ساحات شهر کندز را از وجود طالبان مسلح تصفیه نمایند.

آقای سلیم بیان نمود، که کماندوهای افغان گولای شرکت سپین زر، چهار راهی سینمائی ناشر و برخی ساحات بندر امام صاحب را از وجود طالبان مسلح پاکسازی نمایند.

سلیم: ما به مردم کندز اطمیئنان می‌دهیم به زودی دیگر قسمت‌های شهر را نیز از وجود طالبان پاکسازی می‌کنیم.
سلیم: ما به مردم کندز اطمیئنان می‌دهیم به زودی دیگر قسمت‌های شهر را نیز از وجود طالبان پاکسازی می‌کنیم.

او افزود:

" ما به مردم کندز اطمیئنان می‌دهیم به زودی دیگر قسمت‌های شهر را نیز از وجود طالبان پاکسازی می‌کنیم، تا مردم کندز در فضای امن زندگی کنند و در برابر طالبان مسلح هیچ نوع مشکل نداریم و با مورال قوی در برابر شان می‌رزمیم."

ین چهارمین روز یست که در شهر کندز درگیری شدید میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح جریان دارد، شهر کاملاً بسته مانده‎است، جاده‌های شهر کاملاً خالی‎است او از هر گوشه و کنار شهر صدای سلاح‌های سبک و سنگین به گوش می‌رسد.

باشندگان شهر کندز می‌گویند که در اثر این درگیری افراد ملکی متضرر شده‎اند و هم اکنون با انواع مشکلات دچا هستند.

یکی از جاده های کندز
یکی از جاده های کندز

در چوک مرکزی کندز چند تن از باشندگان این شهر در خصوص وضعیت جاری این ولایت به رادیوآزادی چنین گفتد:

" بیادر دربه دری است من پیش نان برآمدیم حالی نه نان پیدا میشه و نه هم آب، درخانه همه چیزی خوراکی را خلاص کدیم و اولادهایم گرسنه و تشنه هستند، دولت باید غم مردم غریب را بخورد."

" نام من محمد هاشم است، بیادر مردم غریب در به در شده هیچ طرف رفته نمی‌توانند و بازار هم بسته است و در خانه نان نداریم و آب نداریم و اگر حالت به همین قسم دوام کند مردم از گرسنگی و تشنگی می‎میرند."

آنان از حکومت می‌خواهند که هرچی عاجل دست به کار شوند، ورنه در شهر کندز فاجعه بشری رخ خواهد داد.

بر اساس گفتۀ‌های این باشندگان که هم اکنون مردم با کمبود آب، مواد خوراکی و نبود برق مواجه هستند.

باید یاد آور شد، که در برخی ساحات شهر طالبان مسلح در بلند منزل‌ها سنگر گرفته اند و از آن‌جا بالای سربازان که در جاده‌های شهر گشت و گذار می‌کنند شلیک می‌کنند، اما نیروهای دولتی برای آنان با سلاح‌های سبُک و سنگین پاسخ می‌دهند.

از سوی دیگر ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح می‌کند می‌گوید برخی ساحاتِ شهر کندز را که آنان تصرف کرده اند، تا هنوز در تصرف گروه طالبان مسلح قرار دارد.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG