لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۳

سرنوشت: جنگ کشمیر در افغانستان


روزنامه های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره های خود به ادامه جنگ در ولایت کندز و اظهارات اخیر یک سناتور پاکستانی پرداخته اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش پرسیده است که حکومت چرا جنایات در کندز را تماشا می‌کند؟

به گفته سرمقاله نویس در یک هفته که از درگیری های شدید در شهر کندز می‌گذرد بیشتری تلفات به افراد ملکی وارد شده و گزارش ها می‌رساند که صد ها تن در این درگیری ها زخم برداشته اند.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله اش گفته است که تحرکات اخیر طالبان مسلح نتیجه یی در قبال نخواهد داشت.

به گفته سرمقاله نویس، نیروهای امنیتی برای جلوگیری و خنثی سازی حملات طالبان مسلح در نقاط مختلف افغانستان از قبل تدابیر لازم روی دست گرفته اند.

دنیا

روزنامه دنیا نیز در صفحه نخست اش مطلبی را در مورد وضعیت کندز نوشته و گفته است که مردم دراین ولایت با چالش‌های جدی روبرو هستند.

در مطلب آمده است که در مورد وضعیت در شهر کندز هنوز معلومات دقیق در دست نیست اما مردم گفته اند که با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

روزنامه دنیا در سرمقاله اش به اظهارات اخیر یک سناتور امریکایی پرداخته و گفته است که صلح در افغانستان هیچ ارتباط با مسئله کشمیر ندارد.

سرمقاله نویس گفته است، مشاهد حسین سناتور و نماینده خاص صدراعظم پاکستان در امور کشمیر در امریکا گفته است که کلید صلح افغانستان باید در کشمیر جستجو گردد.

سرمقاله نویس این اظهارات را غیر مسئولانه خوانده و گفته است که افغان ها باید برای منافع امریکا و پاکستان قربانی نشوند و جنگ کشمیر باید در افغانستان ادامه نیابد.

سرمقاله نویس از سازمان ملل متحد و سازمان های بشر دوستانه خواسته است که در برابر جنگ پاکستان از افغان‌ها حمایت کرده و علیه پاکستان بایستند.

سرنوشت

و روزنامه سرنوشت نیز در سرمقاله اش به اظهارات مشاهد حسین سناتور پاکستانی پرداخته و گفته است که جنگ کشمیر در افغانستان.

سرمقاله نویس گفته است که این سخنان مشاهد حسین پیام واضح به افغان‌ها دارد و آن اینکه جنگ در این کشور برای منافع دیگران است.

سرمقاله نویس خطاب به مخالفان مسلح دولت گفته است که باید جنگ کشمیر را در افغانستان ادامه ندهند و همه افغان‌ها با یک صدا در برابر آن ایستاده‌گی کنند.

سرمقاله نویس گفته است که مخالفان مسلح دولت افغانستان باید به جنگ نه بگویند و راه تفاهم و صلح را در پیش گیرند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG