لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۲

قوماندانِ که به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شد، چرا رها گردید؟


اسنادی که به رادیو آزادی رسیده نشان می‌دهد که قوماندان ولسوالی بهارک بدخشان به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده اما در همان روز دوباره رها شده‌است.

این اسناد نشان می‌دهد که باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله امر رهایی این قوماندان بر حال را که به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده بود، داده است.

مطابق این اسناد، عبدالودود قوماندان ولسوالی بهارک بدخشان حدود دو هفته پیش از سوی پولیس میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی پس از حکم سارنوالی بازداشت شده‌است.

اما پیش از انکه عبدالودود به ادارات مربوط تسلیم داده شود، به امر باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله رها شده‌است.

محمد اصف جبارخیل قوماندان پولیس میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در صحبت با رادیو آزادی بازداشت عبدالودود را تائید می‌کند:

"به تاریخ هفت میزان یک نفر را بنام قاری عبدالودود که قوماندان ولسوالی بهارک بدخشان است در میدان بازداشت کردیم، علت دستگیری وی اینست که پیش از این حکم سارنوالی در مورد گرفتاری وی موجود بود."

اسناد بدست آمده نشان می‌دهد که قوماندان عبدالودود به اتهام انتقال ۲۰۰ کیلوگرام هیروین باید بازداشت می‌شد.

اما باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله در این مورد می‌گوید که عبدالودود اصلاً بازداشت نشده و نه او امر رهایی‌اش را داده‌است.

باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان
باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان

وی گفت:

"اصلاً چنین قضیه واقع نشده‌است، شاید یک آوازه باشد، خوب تحت پیگرد ما است و ما ملاحظات در مورد وی داریم اما فکر نمی‌کنم که او بازداشت شده باشد."

وی همچنان آمدن عبدالودود به کابل را رد می‌کند و می‌گوید که بدلیل مشکلات امنیتی در ولسوالی بهارک، قوماندان این ولسوالی به جای سفر نکرده‌است.

اما قوماندان عبدالودود سفر به کابل را رد نمی‌کند اما خبر بازداشت شدن‌اش را رد می‌کند:

"نه من دستگیر نشدیم کسی تبلیغ کرده‌است، مه نه پولیس کابل را دیده‌ام چون مه یک جنرال بر حال حکومت استم و کدام مشکل و ملاحظه‌ای ندارم."

وی می‌گوید که چند ماه پیش برخی تانکر‌ها را برای ترمیم به کندز فرستاده بود اما پس از ترمیم و بازگشت تانکر ها، رانندگان همراه با هیروین بازداشت شدند و وی نیز دخیل قضیه دانسته شده بود.

این اسناد در حالی افشا می‌شود که معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله هفته قبل، پس از آنکه وی متهم به فساد دانسته شد از تالار ولسی جرگه اخراج گردید.

اعضای ولسی جرگه گفته بودند که قاچاق مواد مخدر در کشور بجای کاهش، افزایش یافته و علت آن اینست که باز محمد احمدی و برخی از منسوبین پولیس در قاچاق مواد مخدر دست دارند.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG