لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۶

طالبان از چندین استقامت بالای ولسوالی دولتیار غور حمله کردند


مقامات امنیتی غور می‌گویند، طالبان مسلح صبح امروز بالای ولسوالی دولتیار این ولایت حمله کردند.

ضیاالدین ثاقب آمر امنیت قوماندانی امنیه غور به رادیو آزادی گفت، طالبان از چند استقامت بالای این ولسوالی حمله کردند اما به گفته وی اکنون درگیری به گونه پراکنده جریان دارد.

ولی باشندهای محل ادعا دارند که درگیری شدید به فاصله پنجصد متری این ولسوالی میان نیرو های امنیتی افغان و طالبان مسلح جریان دارد.

مقامات غور در مورد تلفات ناشی از این درگیری جزئیات نداده‌اند.

این حملۀ طالبان مسلح بالای ولسوالی دولتیار غور در حالی صورت می‌گیرد که حدود ده روز قبل طالبان مسلح از چندین استقامت بالای شهر کندز حمله کرده و این شهر را تصرف کردند.

بعد از تصرف شهر کندز توسط طالبان مسلح، جنگ شدید میان نیروهای افغان و طالبان مسلح برای بیش از ده روز می‌شود که در نقاط مختلف این شهر ادامه دارد.

در اثر این درگیری‌ها بر علاوۀ کشته و زخمی شدن شماری از افراد ملکی، هزاران تن به ولایات همجوار کندز بیجا شدند.

اخیراً اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در یک بیانیۀ ویدیویی که بعد از نشست بروکسل ایراد کرد، روی نیاز اصلاحات در ادارات حکومتی مخصوصاً ادارت امنیتی تأکید نموده گفت، با کسانی برخورد قاطع خواهد شد که در برابر اصلاحات مقاومت می‌کنند یا در فساد و عملیات‌های مافیایی دست دارند.

رئیس جمهور غنی مسئول تلفات ملکی و قوای امنیتی مقاماتی را دانست که لیاقت ندارند و بر اساس مصلحت‌ها در پُست‌های نظامی گماشته شده‌اند.

وی گفت: "این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست."

XS
SM
MD
LG