لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۷

پاکستان یک خبرنگار روزنامه دان را ممنوع الخروج اعلان کرد


سیریل المیدا خبرنگار پاکستانی
سیریل المیدا خبرنگار پاکستانی

یک خبرنگار برجسته پاکستانی پس از نوشتن یک مقاله ازین کشور ممنوع الخروج اعلان شده‌است.

سیریل المیدا Cyril Almeida مقاله نویس و معاون محرر روزنامه دان چاپ پاکستان اواخر روز دوشنبه در صفحه تویترش نوشت که از سفر به بیرون ازین کشور منع شده‌است.

وی همچنان نوشته است که برایش اطلاع داده شده و شواهد نشان داده شده‌است که در لیست کنترول خروج جا داده شده‌است.

یک سخنگوی وزارت داخله پاکستان گفته است که او نمی‌تواند این موضوع را تائید کند.

در مقاله المیدا که به روز پنجشنبه هفته گذشته نشر شد از کشیدگی در جریان ملاقات امنیتی سطح بالا میان مقام‌های نظامی و ملکی خبر داده شده‌است.

نویسنده مقاله به نقل از منابع مختلف گفته است که مقام‌های ملکی حکومت از اردو خواسته اند تا هنگامیکه برای گرفتاری اعضای گروه‌های شورشی ضد هند مانند جیش محمد و لشکر طیبه تلاش می‌شود مداخله نکند.

هند از دیر زمانی اردوی پاکستان را متهم می‌کند که ازین گروه‌ها حمایت می‌کند تا در منطقه کشمیرِ تحت ادارۀ هند و جا های دیگر دست به شورش بزنند.

پاکستان این اتهام را رد می‌نماید.

به اساس یک خبرنامه دفتر نواز شریف صدراعظم پاکستان، آقای شریف به روز دوشنبه با راحیل شریف لوی درستیز اردوی این کشور برای بحث روی محتوای این مقاله دیدار کرد.

در خبرنامه گفته شده‌است که اشتراک کنندگان این ملاقات روی این مسئله توافق داشتند که در مقاله نشر شده به طور واضح اصول گزارش دهی در مورد مسایل امنیت ملی نقض شده و با ارایه معلومات نادرست منافع دولتی به مخاطره افتاده‌است.

صدراعظم نواز شریف دستور داده‌است تا آنهایی که مسئول اند باید شناسایی و اقدام شدید در زمینه روی دست گرفته شود.

در روابط میان حکومت ملکی و اردو در یک کشور که چند صدراعظم به شمول نواز شریف در پی کودتا ها برکنار شده‌اند بیشتر اوقات کشیدگی وجود داشته است.

سازمان عفو بین‌الملل در عکس‌العمل به این اقدام پاکستان خواهان رفع ممنوعیت سفر این خبرنگار شده‌است.

XS
SM
MD
LG