لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۷

روسیه: بریتانیا دیپلوماتان روسی را در لندن حفاظت کند


بعد از آنکه وزیر خارجه بریتانیا از فعالین خواست که عقب سفارت روسیه در لندن مظاهره کنند، مسکو گفته‎است بریتانیا بر اساس قوانین بین المللی وظیفه دارد تا از دیپلوماتان روسی در خاکش حفاظت کند.

وزیر خارجه برتانیا بوریس جانسن دیروز گفت، کاسه صبر دیگر لبریز شده‎است و گروه‎های ضد جنگ، خشم کافی شان را به سبب جنگ حلب در برابر روسیه نشان نداده‎اند.

این بیانات عکس العمل کریملین و وزارت خارجه روسیه را برافروخته‎است.

روسیه می‎گوید بریتانیا وظیفه دارد دیپلوماتان روسی را در لندن حفاظت کند. این پاسخی است به بیانات وزیر خارجه بریتانیا بوریس جانسن که از فعالین خواسته است به سبب کمپاین بمباردمان روسیه در سوریه در خارج از سفارت روسیه در لندن مظاهره کنند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کریمیلن امروز گفت، جانسن احتمالا" از کنوانسیون ویانا باخبر است که این وظیفه بریتانیاست که در برابر ماموریت دیپلوماتیک روسیه در آنکشور مسئول باشد.

جانسن دیروز به پارلمان کشورش گفت، من خواهم تظاهراتی را در خارج از سفارت روسیه در لندن ببینم. او افزود، کاسه صبر دیگر لبریز شده‎است و گروه‎های ضد جنگ، خشم کافی شان را به سبب جنگ حلب ابراز نداشته‎اند.

زاخروا: بیاناتی را که وزیر خارجه بریتانیا ایراد کرده و خواهان تظاهرات در خارج از سفارت روسیه شده‎است شرم آور است.
زاخروا: بیاناتی را که وزیر خارجه بریتانیا ایراد کرده و خواهان تظاهرات در خارج از سفارت روسیه شده‎است شرم آور است.

​ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز قبلا در عکس العمل به بیانات جانسن گفت:

"بیاناتی را که وزیر خارجه بریتانیا ایراد کرده و خواهان تظاهرات در خارج از سفارت روسیه شده‎است شرم آور است. به یک دلیل ساده شرم آور است زیرا حال معلوم می‎شود که کی عقب سازمان جامعه مدنی، جنبش‎ها و نماینده‎گان جوامع مدنی قرار دارد که میایند و در مواقع مختلف عقب سفارت‎های روسیه مظاهره می‎کنند. قوه اجرائیه که بوریس جانسن از آن نماینده‎گی می‎کند عقب این تظاهرات قرار دارد."

این بیانات در حالی ایراد شده‎اند که اسوشیتدپرس می‎گوید فعالین و عمله نجات در حلب گفته اند حد اقل ۲۵ نفر به شمول اطفال دیروز در اثر حملات هوایی در این شهر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG