لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۳

واکنش پوتین علیه ادعاهای مداخلات کرمیلین در انتخابات امریکا


رئیس جمهور روسیه ادعاهای را رد کرده که گویا کریملین در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مداخله می‎کند.

در حالی‎که کمتر از چهار هفته به انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده ادعای مداخله روسیه در امور انتخاباتی امریکا به یک موضوع بحث برانگیز مبدل شده‎است.

پوتین می‎گوید، انتقاد از مسکو در این مورد، روابط دو جانبه با واشنگتن را زهر آلود می‎سازد.

این مسئله اخیراً میان هیلری کلنتن و دونالد ترامپ نامزدان حزب دیموکرات و جمهوری‎خواه امریکا در جریان مناظره تیلویزیونی که در نهم ماه اکتوبر برگزار شد، بحث بر انگیز شد.

هفته گذشته مقامات استخبارتی ایالات متحده امریکا به طور آشکارا مسکو را متهم کرد که مستقیماً کمپوترهای کمیته ملی حزب دیموکرات امریکا را هک کرده و در تلاش است تا کمیسیون‎های انتخاباتی را در برخی از ایالت‎ها هک کند.

امارئیس جمهور روسیه دیروز در صحبت خود در مسکو اظهاراتی را که دیگر مقامات بلند رتبه روسیه بیان کرده بود تکرار کرده، مقامات امریکایی را به متشنج ساختن روابط بین دو کشور متهم کرد.

ولادیمیر پوتین که در یک اجلاس تجارتی در مسکو صحبت می‎کرد گفت:

" ایجاد نگرانی به خاطر منحرف کردن توجه مردم امریکا از ماهیت آنچه که حمله کننده‎گان کمپیوتری انتشار می‎دهند، صورت می‎گیرد. "

به گفته وی، روی این دلیل هیچ کسی در باره این مسئله صحبت نه می‎کند، آن‎ها در مورد سخن می‎گویند که چه کسی این کار را کرده‎اند و آقای پوتین می‎پرسد که آیا این واقعاً مهم بوده و اهمیت دارد.

پوتین افزود، که آن‎ها تلاش می‎کنند که به صحبت در باره روسیه ادامه دهند.

ر این حال در واشنگتن جوش ایرنیست سخنگوی قصر سفید روز چهار شنبه به خبرنگاران گفت، روسیه برای بی نظم ساختن سیستم سیاسی امریکا تلاش کرده‎است.

ایرنیست: بر اساس تحلیل‎های استخباراتی، روسیه برای بی ثبات ساختن و یا هم حد اقل تلاش برای بی ثبات سازی سیستم سیاسی امریکا اقدام کرده‎است.
ایرنیست: بر اساس تحلیل‎های استخباراتی، روسیه برای بی ثبات ساختن و یا هم حد اقل تلاش برای بی ثبات سازی سیستم سیاسی امریکا اقدام کرده‎است.

وی افزود:

" بر اساس تحلیل‎های استخباراتی، روسیه برای بی ثبات ساختن و یا هم حد اقل تلاش برای بی ثبات سازی سیستم سیاسی امریکا اقدام کرده‎است. مردم امریکا باید مطمئین باشند که حکومت اقدام‎های قابل توجه را افزایش می‎دهد تا از سیستم انتخاباتی ما دفاع شود. وزارت امنیت داخلی در بیش از ۳۰ ایالت با موثریت کار می‎کند تا این سیستم را تقویت کند."

امریکا و روسیه در چند مورد دیگر به شمول سوریه نیز اختلاف نظر دارند.

XS
SM
MD
LG