لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۵

ایران کشتی‎های جنگی خود را به نزدیکی سواحل یمن فرستاده‎است


ایران کشتی‎های جنگی خود را به نزدیکی سواحل یمن جای که نیروهای امریکایی دیروز حملات راکتی را بر اهداف شورشیان حوثی انجام داد فرستاده‎است.

ایران دو کشتی جنگی خود را به خلیج عدن درنزدیکی سواحل یمن جائیکه نیروهای بحری امریکا حملات راکتی انجام داد فرستاده‎است.

این مطلب پس از آن اعلان شد که نیروهای امریکایی برای نابود ساختن پایگاه‎های را دار درمناطق زیر تصرف شورشیان حوثی مورد حمایت تهران در یمن دیروز حملات موشکی انجام داد.

این حملات نیروهای امریکایی پس از آن انجام شد که از مناطق زیر تصرف شورشیان حوثی در هفتۀ جاری بر یک کشتی امریکایی حملات راکتی نا فرجام صورت گرفت.

آژانس نیمه دولتی تسنیم ایران دیروز (پنجشنبه) گزارش داد که کشتی‎های جنگی ایران بنام الوند و بوشهر برای حفاظت کشتی‎های تجارتی از دزدان بحری به خلیج عدن فرستاده شده‎اند.

اما این خبرگزاری افزود که این کشتی‎ها هفتۀ گذشته فرستاده شدند و کدام واکنشی در برابر اقدامات امریکا در یمن نیست.

خبرگزاری تسنیم گفت کشتی‎های ایرانی در خلیج عدن در جنوب یمنگزمه می‎کنند. یکی از راه‎های مهم باربری جهان ازین منطقه عبور می‎کند.

ایران می‎گوید که این کشتی برای حمایت کشتی‎های تجارتی فرستاده شده و کدام واکنش در برابر اقدامات امریکا در این منطقه نیست.

با این‎که امریکا به ایتلاف به رهبری عربستان سعودی که در برابر شورشیان حوثی در یمن می‎جنگد کمک‎های اکمالاتی نموده‎است،حملات راکتی روز پنجشنبه نیروهای امریکایی که بدستور رئیس جمهور اوباما انجام شد اولین واکنش نظامی مستقیم واشنگتن در برابر اهداف شورشیان حوثی در جنگ داخلی یمن پنداشته می‎شود.

کوک: این حملات محدود دفاعی برای حفاظت عساکر، کشتی‎ها و آزادی تحرکات بحری ما انجام شد.
کوک: این حملات محدود دفاعی برای حفاظت عساکر، کشتی‎ها و آزادی تحرکات بحری ما انجام شد.

وزارت دفاع امریکا تاکید کرد که این حملات دفاعی بوده و دستگاه‎های راداری را که توسط آن سه راکت در این هفته به سوی یک کشتی امریکایی فیر شد هدف قرار داد.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت:

" این حملات محدود دفاعی برای حفاظت عساکر، کشتی‎ها و آزادی تحرکات بحری ما انجام شد."

او افزود که امریکا در برابر هرگونه تهدید مزید به کشتی‎های ما و ترافیک تجارتی واکنش مناسب از خود نشان خواهد داد.

شورشیان حوثی گفتند که کدام کشتی را هدف قرار نداده‎اند.

ایتلاف به رهبری عربستان علیه شورشیان حوثی حملات هوایی انجام می‎دهد.

حمایت واشنگتن از این ایتلاف پس از آن زیر فشار قرار گرفت که در حملۀ هوایی هفتۀ گذشته بر مراسم یک جنازه در صنعا ۱۴۰ تن کشته شدند.

عربستان سعودی که رقیب ایران در منطقه پنداشته می‎شود تهران را به حمایت شورشیان حوثی متهم می‎سازد ولی ایران این اتهام را رد می‎کند.

XS
SM
MD
LG