لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۶

تبصره روزنامه های کابل در مورد نشست رهبران جهادی و سیاسی در ارگ


روزنامه های چاپ امروز کابل در مطالب چاپ شده شان در پهلوی سایر موضوعات، در رابطه به اجماع ملی در مورد صلح با طالبان و کمک‌های مالی پاکستان به طالبان تمرکز نموده‌اند.

چراغ

روزنامه چراغ در صفحه اول شماره امروز اش با خط درشت نوشته است که در مقابل ازدیاد حملات مخالفان مسلح، رئیس جمهور در تلاش ایجاد اجماع سیاسی بخاطر تأمین و آوردن صلح در کشور می‌باشد.

در مطلب آمده است که به روز پنجشنبه در ارگ ریاست جمهوری نشستی به همین منظور ترتیب شده بود.

دنیا

روزنامه دنیا در شماره امروز اش در همین رابطه مطلبی را به چاپ رسانیده‌است و گفته که در این نشست رهبران جهادی سابق و سیاسیون حضور داشتند. در ادامه مطلب آمده‌است که اشتراک کننده‌های نشست روی آوردن صلح بخاطر تأمین امنیت تأکید نمودند.

در مطلب دیگر این روزنامه آمده‌است که نطامیان پاکستانی به حمایت از طالبان در ولایت فراه در مقابل نیروهای افغان می‌جنگند.

نویسنده مطلب می‌نگارد که در جنگ فراه رهبری طالبان را جنرال پاکستانی در دست دارند و نیروهای کماندوی پاکستانی در پهلوی طالبان در جنگ حضور دارند و در مقابل نیروهای افغان جنگ می‌کنند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد همچنان بالای نشست رئیس جمهور با رهبران سیاسی و جهادی مکث نموده و گفته است که در نشست روی موضوعات ملی بحث شده‌است.

در مطلب نشر شده همچنان به صحبت رئیس جمهور در پیوند به تلاش‌های دشمنان پیشرفت افغانستان در رابطه به کم ارزش جلوه دادن توافق‌نامه صلح با حزب اسلامی در کنفرانس بروکسل اشاره شده‌است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مورد پنچمین نشست امنیتی هرات مطلبی را به چاپ رسانیده‌است و از قول کریستین فر استاد امریکایی نگاشته است که پاکستان خیانت کار است و از تروریستان حمایت می‌کند.

در مطلب همچنان آمده‌است که یک جنرال پاکستانی در عکس‌العمل به اظهارات استاد امریکایی گفته است که پاکستان فقط یک کشور را نام امن ساخته در حالیکه امریکا چندین کشور را ناامن ساخته است.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی نوشته است که پاکستان از امریکا پول می‌گیرد و به طالبان مسلح می‌دهد.

در همین مورد در مطلب آمده‌است که با وجود مشکلات داخلی در جنگ روان در افغانستان گفته می‌شود که پاکستان پول‌های مالیه دهنده‌های امریکایی را می‌گیرد و به مخالفین مسلح دولت افغانستان می‌پردازد.

ایمل سنجیده

XS
SM
MD
LG