لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۱

سرخط: چرا جنگ در افغانستان به گونۀ درست مدیریت نمی‌شود؟


افزایش نا امنی‌ها و رسیدگی به آن از مطالب و تبصره‌های عمده روزنامه های چاپ امروز کابل است.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی به نقل از عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری نوشته است که برخی حلقات تلاش دارند تا هفت هزار و پنجصد جنگجوی داعش را به شمال افغانستان انتقال دهند.

در مطلب همچنان آمده‎است که صدها تن از اتباع ازبکستان، تاجکستان و چیچینیا که در چوکات داعش فعالیت دارند سعی می‌ورزند تا ماه حمل سال آینده خود را به ولایات شمال برسانند.

نویسنده مطلب گفته است که برخی از اشخاص مطرح از چندی بدینسو از گسترش خطر داعش در شمال یاد آوری کرده‌اند اما معاون اول ریاست جمهوری حالا این موضوع را واضح تر ساخت.

دنیا

روزنامه دنیا نیز در سرمقاله‌اش به همین موضوع پرداخته و گفته است که اگر پروژه انتقال داعش به شمال افغانستان تطبیق گردد، ممکن به گفته نویسنده وضعیت این کشور بد تر از سوریه و شرق میانه شود.

سرمقاله نویس می‌گوید که طالبان مسلح هم باید بدانند که اگر داعش در افغانستان تقویت گردد نقش جنگی آنان کمرنگ می‌گردد.

سرمقاله نویس با اشاره به این موضوع می‌گوید که طالبان مسلح باید با پروسه صلح بپیوندند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت گفته است، این اولین باری است که یک مقام بلند پایه حکومت افغانستان داعش را پروژه بیرونی در این کشور می‌داند.

نویسنده مطلب گفته است که روسیه و ایران بخاطر سرکوب ساختن داعش در افغانستان با طالبان مسلح روابط نزدیک دارند.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی پرسیده است که با هشدارهای مکرر چرا جنگ در افغانستان به گونۀ درست مدیریت نمی‌شود؟

نویسنده مطلب گفته است، این درست است که در گماشتن مسئولان امنیتی و دفاعی دست درازی‌های سیاسی مشکل اصلی است اما پرسیده که چرا از این مداخلات جلوگیری صورت نمی‌گیرد؟

نویسنده مطلب سفارش کرده که قبل از وقوع حوادث باید برای جلوگیری و خنثی سازی آن تدابیر لازم و اقدامات جدی روی دست گرفته شود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG