لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

خواست نهاد حرکت ملی نجات افغانستان از حکومت


اعضای حرکت نجات ملی افغانستان
اعضای حرکت نجات ملی افغانستان

نهاد موسوم به حرکت ملی نجات افغانستان دلیل گسترش ناامنی‌های اخیر در برخی ولایات را بی کفایتی شماری از مسئولین امنیتی عنوان می‌کند.

این نهاد با ابراز نگرانی از گسترش ناامنی ها در برخی ولایات می‌گوید که گماشتن مسئولین بی‌کفایت و فاسد در پُست‌های امنیتی سبب شده تا امنیت مردم این کشور با خطر مواجه گردد.

اعضای این نهاد روز یکشنبه طی نشست خبری در کابل با نشر اعلامیۀ از حکومت خواستند تا مسئولین امنیتی را که بی پروایی و ناتوانی شان سبب سقوط شماری از ولسوالی ها گردیده‌است مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار دهد.

آصف بکتاش رئیس شورای عالی انسجام، حرکت ملی نجات افغانستان این اعلامیه را بخوانش گرفت که در بخش از آن چنین آمده‌است:

آصف بکتاش رئیس شورای عالی انسجام، حرکت ملی نجات افغانستان
آصف بکتاش رئیس شورای عالی انسجام، حرکت ملی نجات افغانستان

"شورای عالی انسجام، حرکت ملی نجات افغانستان از سران حکومت قاطعانه می‌طلبد که آنعده مسئولین امنیتی که مسئولیت شان را به طور درست انجام نداده اند و یا در سقوط ولایات و ولسوالی‌ها دست داشته اند مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار دهد، تصفیه نیروهای مسلح کشور ما از نفوذ همه گروه‌های سیاسی و تبدیلی آن به گروه‌های واقعاً ملی."

آقای بکتاش همچنان از حکومت خواست تا ادارات حکومتی را از وجود عناصر مفسد، جاسوسان بیگانه و افراد مربوط به حلقات مافیایی پاک سازی کند.

اعضای حرکت ملی نجات افغانستان از نفوذ گروه‌های سیاسی در ارگان‌های امنیتی و موجودیت گروهای مسلح غیر مسئول در این کشور نیز ابراز نگرانی کرد.

این نگرانی‌ها پس از آن که نا امنی‌های اخیر در برخی ولایات بخصوص کندز، فراه، هلمند، بغلان و ارزگان که در نتیجه آن صد ها تن از خانه های شان بیجاه شده اند، شدت گرفت.

قبلاً نیز شماری از بزرگان قومی، فعالان مدنی و اعضای شورای ملی دلیل عمده وخامت اوضاع امنیتی در برخی ولایات را سهل انگاری و بی کفایتی مسئولین امنیتی این عنوان کرده‌اند.

اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، هر مسئول امنیتی که در کارش بی توجهی و یا خیانت کند توسط ارگان‌های کشفی شناسایی و به پنجه قانون سپرده می‌شود.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی گفت:

"ما در وزارت دفاع برای نیروهای مسلح ارگان‌های کشف استخبارات و تفتیش داریم هر کسی که غفلت یا خیانت یا کاری که با اصول و قانون اساسی مخالفت داشته باشد انجام دهد آنان از سوی سارنوالی به ارگان‌های عدلی معرفی می‌شوند."

در این حال حرکت ملی نجات افغانستان نیز هشدار داد که اگر به ناامنی ها در ولایات توجه لازم صورت نگیرد، مردم با بحران روبرو شده و هر گونه عواقب خطرناک ناشی از آن بر عهده حکومت خواهد بود.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG