لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۰

دنیا: آیا بازی سیاسی در حال تغییر است؟


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره های خود را به تماس تازه طالبان مسلح با برخی از کشور ها و دسترسی مردم به اطلاعات اختصاص داده‌اند.

دنیا

روزنامه دنیا در مطلبی نوشته است که طالبان مسلح برای ایران و کشورهای آسیای میانه نماینده‌های خاص تعیین کرده‌اند.

در مطلب به نقل از جاوید غفور یکی از کارشناسان افغان نوشته شده است که برخی از کشور ها از حضور گروه داعش در افغانستان به شدت نگران بوده و تلاش می‌کنند تا از طالبان مسلح بر ضد این گروه کار گیرند.

این روزنامه در سرمقاله اش نیز به همین موضوع پرداخته و پرسیده است که آیا بازی سیاسی در حال تغییر است؟

سرمقاله نویس گفته است که امریکا باید درباره حضور نظامی اش درافغانستان و فعالیت گروه داعش در این کشور وضاحت بدهد و حمایت روسیه و ایران را نیز در این زمینه بدست آورد.

سرمقاله نویس می‌گوید اگر چنین نشود ممکن حمایت پنهانی برخی کشور ها از طالبان افزایش یابد و ضرر آن به افغان ها برسد.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله اش گفته است که موضوع حمایت کشورهای منطقه بخصوص روسیه و ایران از طالبان مسلح با فعالیت داعش در افغانستان گره خورده است.

سرمقاله نویس نوشته است که اگر کشورهای منطقه و جهان از طالبان مسلح و داعش حمایت می‌کنند معنی آن اینست که جنگ در افغانستان شامل مرحله جدید شده و خساره آن را افغان ها متقبل می‌شوند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که اگر ما جنگ در افغانستان را خاتمه ندهیم جنگ ما را ختم خواهد کرد.

اصلاح

روزنامه اصلاح در مطلبی گفته است که اگر خبرنگاران و مردم به اطلاعات دسترسی نداشته باشند ممکن برخی از مقامات از صلاحیت های شان استفاده سو کرده و مردم از آن آگاه نشوند.

نویسنده مطلب می‌گوید که در نظام مردم سالار باید مسئولان دولتی به مردم جوابگو باشند و مردم از کارکرد آنان آگاهی کامل داشته باشند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش گفته است که دسترسی به اطلاعات در حقیقت وسیله است که در نظام شفافیت را بوجود میآورد و در ریشه کن سازی فساد نقش عمده دارد.

هیواد

و روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته است که دادن معلومات به موقع به مردم از خواست عمده حکومت است و رسانه ها نیز مسئولیت دارند تا در زمینه معلومات دهی به مردم همکاری کنند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG