لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۴

شاهراه کندز–تخار به روی ترافیک باز گردید


شاهراه کندز–تخار به روی ترافیک باز گردید، اما مسافرین هنگام رفت و آمد احساس مصونیت نمی‌کنند.

در نتیجۀ سقوط پوسته‌های نیروهای افغان بدست طالبان در مسیر شاهراه کندز-تخار، این شاهراه به مدت دوازده روز به روی ترافیک مسدود بود.

مسئولان محلی کندز می‌گویند که این شاهراه عمومی روز گذشته در نتیجه عملیات تصفیوی نیروهای افغان به روی ترافیک باز شده‌است.

شماری از مسافران و راننده‌گان می‌گویند که برخی اوقات در این مسیر طالبان مسلح در میان پوسته‌های امنیتی به سرک می‌برآیند و موترها را تلاشی می‌کنند.

بر اساس گفتۀ‌های مسافران، هنگام رفت و آمد در این مسیر هیچ‌کس احساس مصونیت نمی‎کند.

چند تن از مسافران شاهراه کندز–تخار به رادیو آزادی چنین گفتند:

"شاهراه کندز-تخار به روی ترافیک باز شده‌است، اما هنوز هم در این مسیر تهدیدات امنیتی موجود است و مردم نمی‌توانند به دل آرام در این مسیر رفت و آمد کنند."

"در سال روان این سومین بار است که به دست طالبان مسلح سقوط می‌کند و این راه به روی ترافیک بسته می‌شود و طالبان مسلح در نزدیکی پوسته‌های امنیتی موترها را تلاشی می‌کنند و ما از دولت می‌خواهیم امنیت این راه عمومی را تأمین کند."

این مسافران می‌گویند، تا زمانی‌که اطراف این شاهراه از وجود طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی نشود، مسدود شدن مجدد این شاهراه دور از تصور نخواهد بود.

دو تن دیگر از مسافرین در مورد گفتند:

"از آغاز سال جاری این سومین بار است که پوسته‌های امنیتی این مسیر به دست طالبان مسلح سقوط می‌کند و در اثر آن این راه بسته می‌شود و دولت امنیت این راه را برای دایم تأمین کند تا مردم بتوانند به فکر آرام رفت و آمد کنند."

"در این مسیر پوسته‌های امنیتی دوباره فعال شده‌است، اما هنوز هم تهدیدات امنیتی موجود است، چون طالبان مسلح به سرک می‌برآیند و موترها را تلاشی می‌کنند."

آنان گفتند که بیشتر درگیری‌ها در ساحات خواجه پسته، دکان آدم خان، چهارسری ولسوالی خان‌آباد و همچنان در ساحات ملرغی، باغ میری و لرخابی مربوط مرکز کندز رخ داده‌است.

با این همه جنرال محمد قسیم جنگل‌باغ قوماندان امنیه کندز می‌گوید که هم‌اکنون این مسیر به روی ترافیک باز است و پوسته‌های امنیتی دوباره فعال گردیده و حالا مردم می‌توانند شب و روز در این مسیر رفت و آمد کنند.

محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه کندز
محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه کندز

آقای جنگل‌باغ گفت:

"شاهراه کندز–تخار به روی ترافیک باز است و فعلاً هیچ نوع تهدید وجود ندارد و در پوسته‌های امنیتی نیروهای امنیتی نیز جا به جا شده‌اند و مردم می‌توانند بدون کدام نگرانی در این مسیر رفت و آمد کنند."

باید یاد آور شد که از آغاز سال جاری این سومین بار است که پوسته‌های امینتی که به‌ خاطر تأمین امنیت در مسیر شاهراه کندز–تخار افراز شده به دست طالبان مسلح سقوط می‌کند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG