لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۹

حیدر عبادی: اردوی عراق و قوای کُرد هماهنگ بر ضد داعش می‌جنگند


صدراعظم عراق می گوید که عملیات نظامی جاری برای پس گیری شهر موصل از دست گروه تندرو موسوم به دولت اسلامی و یا داعش سریعتر از آنچه که پلان شده بود، به پیش می‌رود.

حیدر عبادی، با ستایش از همکاری میان اردوی عراق و قوای کُرد گفت، آن‌ها هماهنگ برای آزاد ساختن قلمرو کشور شان می‌جنگند.

ضمناً رئیس جمهور فرانسه گفت، آنچه که لازم است، باید انجام شود تا از پیوستن دوباره تندروان مسلح گروه مسوم به دولت اسلامی به سنگر شان در سوریه جلوگیری شود.

عبادی: نیروهای درگیر جنگ در حال حاضر بیش از سرعتی که ما فکر می کردیم به سوی شهر موصل به پیش می‌روند.
عبادی: نیروهای درگیر جنگ در حال حاضر بیش از سرعتی که ما فکر می کردیم به سوی شهر موصل به پیش می‌روند.

صدراعظم عراق در سخنرانی اش از طریق ویدیو کنفرانس در یک گردهمایی وزرا و دیپلومات‌ها که به میزبانی فرانسه و عراق در پاریس برگزار شده بود گفت:

"نیروهای درگیر جنگ در حال حاضر بیش از سرعتی که ما فکر می کردیم و بیش از سرعت معین که ما در پلان مبارزه علیه جنگجویان داعش طرح کرده بودیم، به سوی شهر موصل به پیش می‌روند. "

رئیس جمهور فرانسه در این گردهمایی گفت، آنها باید به از بین بردن تروریستانی بپردازند که از شهر موصل به سوی رقه سوریه در فرار اند.

فرانسوا اولاند افزود، آن‌ها به تروریستان اجازه نخواهند داد تا از موصل فرار کرده دو باره مرکز دیگر بسازندو بار دیگر به مبارزه خود دوام دهند.

اولاند: نبرد برای شهر موصل یک نبرد قاطع است.
اولاند: نبرد برای شهر موصل یک نبرد قاطع است.

وی اضافه کرد:

"نبرد برای شهر موصل آن طوری که گفتم یک نبرد قاطع است. زیرا، این نبرد جنگجویان داعش را در قلب پناهگاه شان مورد هدف قرار می دهد .جاییکه آن‌ها می‌خواستند خلافت ایجاد کنند و جاییکه این سازمان فکر می کرد جنگ و مبارزه شان را در عراق و سوریه رهبری می‌کنند. "

فکر می شود که تا چهار هزار و پنجصد جنگجوی گروه موسوم به دولت اسلامی در موصل دومین شهر بزرگ عراق موجود باشند.

تندروان این گروه این شهر را از سال ۲۰۱۴ به این سو در تصرف خود دارند.

این اظهارات در چهارمین روز یک عملیات نظامی وسیع برای تصرف دوباره شهر موصل و به دنبال دستاوردهای نیروهای کُرد و قوای امنیتی عراق در منطقه صورت می‌گیرد.

جنگجویان کُرد اوایل امروز یک عملیات تازه را برای بیرون راندن گروه موسوم به دولت اسلامی از قریه‌های شرق و شمال موصل به راه انداختند.

اردوی عراق از استقامت جنوب حرکت کرده و قوای خاص با پیشروی در شهرک بارتالا به حمایت هوایی ایتلاف به رهبری امریکا به این عملیات پیوستند.

XS
SM
MD
LG