لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۲

دیلی میل: سرگذشت طفل ده ساله افغان که در کمپ کاله بسر میبرد


دیلی میل

روزنامه دیلی میل چاپ بریتانیا در شماره اخیر خود در مورد سرگذشت یک طفل افغان مطلبی را به نشر رسانده که در یک کمپ مهاجرین در فرانسه بسر می‌برد.

به نوشته روزنامه عمران پسرک ۱۰ ساله افغان یکی از چند طفلی می‌باشد که در کمپ بنام جنگل در منطقه کالی فرانسه بدون هیچ عضو خانواده زنده‌گی می‌کند.

بسیاری از مهاجرین توانسته اند از این کمپ به آنسوی بحیره مانش به انگستان بروند اما عمران به این کار موفق نشده‌است.

روزنامه می‌نویسد ده‌ها تن در این کمپ خود را با مشکلات زیاد روبرو ساخته در عقب موترهای لاری و یا کانتینرهای مال پنهان می‌کنند تا به آنسوی مانش بروند.

روزنامه از قول یک خانم مسئول در کمپ جنگل نوشته است که می‌گوید، عمران بعضی وقت‌ها از تنهایی نزد او می‌ماند و می‌خواهد شبها را هم در خانه وی سپری کند، اما این کار ممکن نیست و او مجبور است عمران را دوباره به کمپ بفرستد.

از همه مهمتر اینکه بی سرنوشتی عمران هنوز ادامه دارد چون بزودی این کمپ که یگانه سرپناه وی می‌باشد تخریب خواهد شد و مهاجرین آن بجاهای دیگر فرستاده خواهند شد.

روزنامه دیلی میل تصویری از عمران را نشر نموده که با لباس ورزش در نزدیکی یک دیوار در داخل کمپ نشسته است.

نیوز ویک

مجله نیوز ویک در شماره اخیر خود مطلبی دارد تحت عنوان ده‌ها سال جنگ، بمباری، و گرسنگی ده میلیون افغان را به تکالیف روانی دچار ساخته است.

به نوشته نشریه تقریباً یک بر سه بخش نفوس افغانستان به مشکلات روانی روبرو می‌باشند.

نیوز ویک به استناد از یک تحقیقات بنیاد رویترز می‌نویسدده‌ها سال بحران، گرسنگی وسیع، نبود داکتران، فشار های روانی و دیگر مشکلات سبب شده‌است که بیش از ده میلیون افغان به فشارها و یا امراض روانی مبتلا شوند.

مجله می‌افزاید به همین دلیل وزارت صحت افغانستان درجه بندی امراض روانی را تغییر داده و آنرا در جمله پنج مورد اولی قرار داده است که باید به آن توجه شود.

به هر حال به نوشته مجله نیوز ویک بسیار موانع در راه حل این مشکل وجود دارد از جمله نبود متخصصین و مشاورین روانی، کمبود داکتر، مراجعه مردم به طبیبان سنتی بر عوض داکتران متخصص و مشکلات دیگر.

XS
SM
MD
LG