لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۶

رسانه‌ها: نیروهای عراقی حمله بزرگ داعش را در کرکوک عقب زده‎اند


تلویزیون دولتی عراق می‎گوید، نیروهای امنیتی این کشور یک حمله بزرگ جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی را در شهر کرکوک عقب زده‎اند.

این حملات حد اقل ۸۰ تن عمدتاً نظامیان کشته بجا گذاشته‎اند.

تحلیل‎ها بر این اند که داعش چنین حملات را بر شهر کرکوک به خاطر انحراف توجه قوای نظامی عراق از جنگ در موصل، به راه انداخته‎است.

پولیس شهر کرکوک دیروز گفت، نیروهای امنیتی عراق ۴۸ جنگجوی داعش را کشته‎اند که بر برخی از قسمت‎های این شهر حمله کرده بودند.

کرکوک سرشار از منابع نفت می‎باشد، در ۲۹۰ کیلومتری شمال بغداد و ۱۷۰ کیلومتری شمالغرب موصل موقعیت دارد.
کرکوک سرشار از منابع نفت می‎باشد، در ۲۹۰ کیلومتری شمال بغداد و ۱۷۰ کیلومتری شمالغرب موصل موقعیت دارد.

خطاب عمر یک جنرال قوای نظامی عراق گفت، در موجی از حملات که در داخل و حومه کرکوک از سوی بیش از ۵۰ جنگجوی داعش به راه انداخته شده بود، ۱۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی عراق، مقامات محلی کرکوک قیود شب گردی را که در ۲۰ اکتوبر پس از حمله جنگجویان داعش بالای برخی از ساختمان‎های دولتی و مراکز پولیس وضع گردیده بود، نیز رفع کردند.

حیدر عبادی صدراعظم عراق گفت، این یک حمله تروریستی بود و نیروهای امینتی این کشور به زودی کنترول شهر کرکوک را دوباره بدست می‌آورد.

عبادی: همه گروه‎های تروریستی که داخل شهر کرکوک شده بودند، سرکوب گردیدند.
عبادی: همه گروه‎های تروریستی که داخل شهر کرکوک شده بودند، سرکوب گردیدند.

او افزود:

"در حال حاضر همه گروه‎های تروریستی که داخل شهر کرکوک شده بودند، سرکوب گردیدند. اما قسمتی از شهر تا هنوز تصفیه نشده‎است. همچنان رهبر آن‎ها دستگیر شده که این عمل ناجوامردانه را انجام داده‎اند. "

شهر کرکوک که سرشار از منابع نفت می‎باشد، در ۲۹۰ کیلومتری شمال بغداد و ۱۷۰ کیلومتری شمالغرب موصل موقعیت دارد.

گفته می‎شود، هدف حملات داعش بر کرکوک تغییر توجه نیروهای امنیتی عراق و قوای کرد از جنگ در موصل می‎باشد.

در این حال گزارش‎ها از جنگ در شهر موصل عراق حاکی از آن اند که نیروهای امنیتی به یک شهر عمدتا مسیحی نشین در نزدیک موصل یورش بردند.

این شهر از سال ۲۰۱۴ میلادی تحت تصرف گروه داعش قرار داشت.

نیروهای عراقی به مرکز شهر حمدانیه که همچنان بنام قراقوش شناخته می‎شود داخل شده و بیرق عراق را در آن‎جا برافراشتند. این شهر در ۲۰ کیلومتری موصل واقع است.

نیروهای عراقی در حالی از تصرف مرکز حمدانیه خبر می‎دهند که وزیر دفاع امریکا امروز به عراق رسید تا عملیات بازپس گیری شهر موصل را ارزیابی کند.

XS
SM
MD
LG