لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۴

خواست شماری از اعضای مشرانو جرگه از رهبران حکومت وحدت ملی


شماری از اعضای مشرانو جرگه، خواهان حل اختلافات سیاسی میان رهبران حکومت وحدت ملی شدند.

این سناتوران در نشست عمومی روز یکشنبه این جرگه تاکید کردند، در صورتی‎که اختلافات میان رهبران حکومت حل نگردد، نتایج ناگواری در پی خواهد داشت.

ادامه اختلافات سیاسی میان رهبران حکومت وحدت ملی بار دیگر باعث نگرانی برخی از اعضای مشرانو جرگه افغانستان گردیده‎است.

هاشمی: با تآسف در این روزها یک بار دیگر خبرهای مربوط به اختلافات میان رهبران سیاسی اوج گرفته است.
هاشمی: با تآسف در این روزها یک بار دیگر خبرهای مربوط به اختلافات میان رهبران سیاسی اوج گرفته است.

سناتور سید صفی الله هاشمی در این مورد گفت:

" با تآسف در این روزها یک بار دیگر خبرهای مربوط به اختلافات میان رهبران سیاسی اوج گرفته است. یک بار دیگر می‌خواهیم که این اختلافات حل گردد. در این روزها بعضی حرف‌های میشنویم که هنوز هم اختلافات میان رهبران سیاسی حل نگردیده و به قوت خود باقی است. آرزوی ما اینست که اختلافات موجود حل گردد، زیرا تداوم این اختلافات بازی با سرنوشت مردم است و برای افغان ها پیآمدهای نا مطلوب خواهد داشت."

در عین حال، سناتور محمد حنیف حنفی با توجه به نا امنی های موجود در برخی ولایات به خصوص ارزگان اشاره کرده گفت که رهبران حکومت وحدت ملی باید اختلافات را کنار گذاشته و به نا امنی های موجود رسیدگی کنند.

وی افزود:

"اگر چنین حالت ادامه داشته باشد فکر می‎کنم به معنی سقوط حکومت وحدت ملی است این‎ها که میان خود شان جور آمده نمی‎توانند در حالی که وضعیت خوب نیست ارزگان هر روز در آتش می‎سوزد."

با آنکه قبل از این رهبران حکومت وحدت ملی جهت حل برخی اختلافات سیاسی نشست‎های داشته اند اما گفته می‎شود که هنوز هم این اختلافات کاملآ حل نشده‎است.

موضوع اختلافات میان ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه زمانی اوج گرفت که عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه با انتقاد از رئیس جمهور گفت که آقای غنی در برخی موارد با وی مشوره نمی‎کند.

در این حال عبدالله عبدالله روز یکشنبه طی نشست خبری در کابل گفت که تلاش‎ها برای حل برخی مشکلات موجود جریان دارد.

عبدالله: انشاالله موقع کافی خواهیم داشت تا در مورد جنبه‎های مختلف مسائل بحث بکنیم.
عبدالله: انشاالله موقع کافی خواهیم داشت تا در مورد جنبه‎های مختلف مسائل بحث بکنیم.

وی گفت:

"انشاالله موقع کافی خواهیم داشت تا در مورد جنبه‎های مختلف مسائل بحث بکنیم و در مورد مسایل که در داخل حکومت وحدت ملی است صحبت‎های با رئیس جمهور داریم و این صحبت‎ها دوام خواهد کرد."

در این حال دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور نیز روز یک شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که در جامعه دیموکرتیک اختلاف دید گاه میان سیاسیون یک امر معمول بوده و افزود که رئیس جمهور و رئیس اجرائیه در مورد تمامی مسایل افغانستان موقف واحد دارند.

اما اعضای مشرانو جرگه می‎گویند که رهبران حکومت وحدت ملی باید به جای نمایش‎های سیاسی، از تفاهم کار گرفته و برای حل مشکلات موجود آستین بر زنند.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG