لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۸

در حمله بر یک اکادمی پولیس در کویته بیش از ۵۹ تن کشته شدند


مقام‌های پاکستانی می‌گویند که در حمله بر یک اکادمی پولیس در جنوب غرب پاکستان ده‌ها محصل پولیس کشته شده و بیش از صد تن زخمی شده‌اند.

مردان مسلح شب گذشته بالای این اکادمی حمله کردند.

دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان گفت به دنبال این حمله صد‌ها پولیس، ملیشه و سرباز اردو به محل رسیدند و عملیات را بر ضد مهاجمین آغاز کردند.

یک پولیس که ازین مرکز تعلیمی مؤفق به فرار شده‌بود و خیلی سراسیمه بود به رسانه‌ها گفت:

"من مشاهده کردم که افراد مسلح به تیر اندازی آغاز کردند و به اتاق‌های ما داخل شدند. من فرار کردم دیگر نمی‌دانم که چه رخ داد، آن‌ها آتشباری کردند و افراد را هدف قرار می‌دادند."

سرفراز بگتی وزیر داخله ایالت بلوچستان گفته‌است که از میان ۷۰۰ محصل پولیس، بیش از دوصد تن آن‌ها فوراً نجات داده شدند.

وی افزود که نیرو‌های امنیتی یکی از حمله کننده‌ها را کُشتند و دو مهاجم دیگر زمانی جان دادند که واسکت‌های انفجاری خود را منفجر نمودند.

بگتی افزود که جنگ الی ساعت ۴ صبح به وقت محلی ادامه یافت.

مقام‌های صحی در ایالت بلوچستان گفتند که بیش از ۵۸ تن کشته شده و ده‌ها تن از محصلین پولیس شدیدا‌ً زخمی شده‌اند و به شفاخانه‌ها انتقال داده شده‌اند.

به گفته مقام‌ها ۵ تا شش تن از مردان مسلح بالای لیلیۀ این مرکزِ آموزشی در حومه شهر کویته حمله کردند.

هیچ گروهی تا حال مسئولیت این حمله را به دوش نگرفته‌است.

اما جنرال شیر افگن یک قوماندان شبه نظامی سرحدی که مسئولیت عملیات بر ضد این مردان مسلح را رهبری می‌کرد گفت که این افراد مسلح وابسته به یک شاخه گروه جنگوی موسوم به «العالَمی» بودند و با عناصری در افغانستان تماس داشتند.

وی افزود:

"ما ارتباط آن‌ها را کشف کردیم و این روشن شد که مهاجمین سه دهشت افگن اند و هر سه انتحاری اند. آن‌ها مربوط به «العالمی» شاخۀ گروه جنگوی بودند. صحبت با آن‌ها و رهنمایی‌شان از افغانستان تنظیم می‌شد."

مقام‌های افغان در گذشته پیوسته ادعا‌ها درین مورد را رد کرده و تأکید کرده‌اند که هرگز به کسی اجازه نمی‌دهند که از قلمرو افغانستان بر ضد کشور دیگر استفاده کند.

بالای این اکادمی پولیس پیش از این دو بار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ حمله شده بود.

گزارش: ستار فروغ

XS
SM
MD
LG